جهان

وزارت دفاع امریکا: هند در تلاش تبدیل شدن به یک قدرت جها نی است

دهلی جدید – ایرنا – 17 حوت – باختر
رابرت ا شلی ، رییس اداره اطلاعات دفا عی ایالا ت متحده امریکا اعلام کرد که هندوستان در تلاش تبدیل شدن به یک قدرت جها نی است و حکومت آنکشور  رسیدن به این هدف را غا یت ستراتیژی سیا ستهای خود قرار داده است.
روز نامه " ا یندیا  تایمز " دیروز نوشت که رابرت  ا شلی در گزارش خود به کمیته  خدمات نظامی مجلس سنای امریکا تاکید کرده است که در همین جهت  حکومت هند به تقویت توان نظا می خود دست زده و به مدر نیزه کردن اردوی خود در جهت تامین  منافع آنکشور هم در داخل هندوستان و هم در منطقه اقیانوس در کنار برقراری روابط دیپلوما تیک و اقتصادی  در سر تا سر آسیا  ادامه میدهد.
بر اساس همین خبر  حکومت هند توان تسلیحا ت اتمی خودرا جز لا ینفک  چشم انداز  دستیا بی به جایگاه یک قدرت بزرگ محسوب میکند به نحوی که ارتقا برنامه  اتمی اش را هم برای اعتبار وهم دکترین امنیتی اش حیا تی میداند.
خبر به نقل از مقا مات هندی می افزاید که این کشور هم اکنون  دارای 41 کارخانه مهما ت سازی ، 9 نهاد دفا عی دولتی ، بیش از 200 شرکت صنایع نظا می خصوصی و هزاران شرکت کوچک نظامی  در زنجیره تو لید دفا عی خود می با شد.
ساز مان تحقیق و انکشاف دفا عی هند که مسولیت پیشبرد  برنا مه راکتی  هند را بر عهده دارد  شا مل 50 مرکز تحقیق میشود.
طبق همین خبر  هزینه های نظامی هند در سا ل 2016م  با رشد پنج عشاریه هشت فیصد به پنجاه و پنج عشاریه نه میلیارد دالر رسید که از نظر نظا می در رده پنجم در جهان قرار دا شته و قصد دارد تا سا ل 2021م معا دل 620 میلیارد دالر در بخش نظامی هزینه کند.  آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا