سیاست

داکتر حبیبه سرابی: در 24 دور مذاکرات با حزب اسلامی هرگز خارجی ها نقش نداشته اند

کابل باختر/ 1/  سنبله
داکتر حبیبه سرابی معاون شورای عالی صلح می گوید که این شورا بر اصل مذاکرات بین الافغانی تاکید دارد و در 24 دور مذاکرات که با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار صورت گرفته است خارجی ها هیچ نقش نداشته اند.
این اظهارات در حالی صورت می گیرد که چند روز پیش گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در دیدار با گروهی از مردم گفت که شورای عالی صلح هیچ نقشی در مذاکرات و پیوستن این حزب به روند صلح نداشته است، اما داکتر حبیبه سرابی معاون شورای عالی صلح می گوید که در 24 دور مذاکرات صلح با حزب اسلامی به رهبری حکمتیار هیچگاهی خارجی ها با یان شورا همکار و همکلام نبودند.
او گفت: علاوه بر 24 دور مذاکرات، در موارد مختلف از قانون اساسی گرفته تا حق زنان بحث ها و مذاکره میان شورای عالی صلح و حزب اسلامی حکمتیار انجام گرفت.
داکتر سرابی مطرح ساخت در آخرین نشست قرار برآن شد تا توافق نامه صلح با حزب اسلامی اعلام گردد، مگر مرحوم پیرسید احمد گیلانی رئیس سابق این شورا به اجماع ملی در مورد این توافقنامه تاکید می کرد.
او همچنان گفت، در برداشتن تعزیرات که در برابر رهبر حزب اسلامی وجود داشت شورای عالی صلح ناگزیر با خارجی ها از مجاری معین و مشخص مراجعه کرد.
با این اظهارات اشکار می شود که شورای عالی صلح نقش اثر گذار و قابل توجه را دراین مذاکرات ایفا کرده است.# شمس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا