فرهنگ

خانم نظری رییس جدید التقرر آرشیف ملی به منسوبان آن ریاست معرفی شد

کابل باختر/ 21/ عقرب
سید مصدق خلیلی معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز خانم معصومه نظری رییس جدید آرشیف ملی را به منسوبان آرشیف ملی معرفی کرد .
خانم معصومه نظری که ماستری دررشته کتابداری دارد اخیراً به صفت رییس آرشیف ملی تقرر حاصل کرده است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، محفلی که به این مناسبت ترتیب یافته بود ، ابتدا معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ صحبت کرده گفت ، آرشیف ملی یکی از معدود نهادهای فرهنگی کشوراست آثارها و گنجینه های پربارمربوط  به داشته های تاریخی ، فرهنگی کشور را درخود جاداده است وازدیدداشته های ارزشمندمیراث های فرهنگی مکتوب  این نهاد درکشور های منطقه بینظیر است.
خلیلی همچنان تصریح کرد اثار و اسناد تاریخی آرشیف مربوط پیشینه تاریخی ملت افغانستان بوده و بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ملت بزرگ مان را شکل میدهدکه باید درحفظ و نگهداری آن نهایت توجه صورت گیرد.
خانم نبرد آئین آمر اخبار داخله آژانس باختر تقرر خانم نظری را ازطریق رقابت آزاد اعتماد به نفس زنان دانسته گفت، سرانجام زنان درروشنایی قانون اساسی به جایگاه پیشینی شده دست می یابند .
درپان خانم نظری درصحبت مختصری گفت که افتخار داردکه به خانواده فرهنگیان پیوسته است  ووعده سپرد که برای بهبود وضعیت آرشیف ملی نهایت تلاش خود را بکار خواهد بست.
دراین محفل برخی از روسای وکارمندان وزارت اطلاعات و فرهنگ نیزاشتراک کرده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا