سیاست

نماینده افغانستان از گروپ آسیا به حیث کمیشنر حقوق بشر سازمان همکاری های اسلامی انتخاب گردید

کابل باختر24حمل
در نتیجه انتخابات کمیشنران حقوق بشر سازمان همکاری های اسلامی که دیروز در نشست مقام های ارشد سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی در شهر استانبول جمهوری ترکیه برگزار گردید، خانم اصیلا وردک به نمایندگی از جمهوری اسلامی افغانستان، با کسب بیشترین آراء در میان همه نامزدان از هرسه حوزه سازمان یاد شده (آسیا، افریقا، کشورهای عربی)، به حیث کمیشنر در این کمیسیون انتخاب گردید.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر: این اولین بار است که یک خانم به نمایندگی از افغانستان در انتخابات آزاد و آن هم با به دست آوردن بیشترین آراء در میان همه کمیشنران آسیایی، افریقایی و عربی، به عضویت کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری های اسلامی انتخاب می گردد.
خانم اصیلا وردک لسانس خویش را در رشته اقتصاد زراعتی از پوهنتون کابل و ماستری اش را در رشته روابط بین الملل و دیپلوماسی از پوهنتون نیو جرسی ایالات متحده به دست آورده است. نامبرده از هفت سال بدینسو، در مربوطات وزارت امور خارجه در مرکز و در خارج از کشور، منجمله به حیث رئیس حقوق بشر و امور بین المللی زنان وزارت امور خارجه و معاون نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد ایفای وظیفه کرده است.
گفتنیست که سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی به میزبانی جمهوری ترکیه، به تاریخ ۲۲ حمل سال روان در استانبول آغاز به کار کرده است و الی تاریخ ۲۷ حمل ادامه خواهد یافت. روزهای یک شنبه و دوشنبه ۲۲ و ۲۳ حمل به نشست مقامات ارشد و امروز و فردا به نشست شورای وزیران امور خارجه برای آمادگی به نشست سران اختصاص یافته است و به روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ حمل، نشست سران برگزار می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا