سیاست

رئیس‌جمهور غنی: دریاهای کابل و کنر سبب آبادی خواهد شد

کابل 15 ثور  باختر
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، دیروز با نمایندگان ولایت‌های ننگرهار، لغمان، کنر و نورستان در لویه جرگۀ مشورتی صلح، در قصر چهارچنار ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ، ابتدا، لعل‌محمد درانی به نمایندگی از ننگرهار، گلزار سنگروال به نمایندگی از ولایت لغمان، حاجی ولایت‌خان مشوانی  به نمایندگی از ولایت کنر و انجنیر سعیدالله به نمایندگی از و لایت نورستان موفقانه سپری‌شدن لویه جرگۀ مشورتی صلح را به رئیس‌جمهور و مردم افغانستان تبریک گفتند و از پیشرفت‌ها و دستاوردهای رئیس‌جمهور در بخش‌های مختلف قدردانی کردند.
آنان پیشنهاد ها و خواست‌های‌شان را در رابطه به تامین امنیت، کشتار هدفمند، اختطاف، جلوگیری از غصب ، معارف و جنگل‌داری با رئیس‌جمهور شریک کردند.
رئیس‌جمهور غنی خطاب به نمایندگان انتخابی ولایت های متذکره، گفت که از برکت دانش، تدبیر  و تعهد شما به کشور، لویه جرگۀ مشورتی صلح موفقانه سپری‌شد که آن را به شما و ملت افغانستان تبریک می‌گویم. وی افزود که پارون در نتیجه‌سرمایه‌گذاری اساسی، به یکی از شهرهای مهم افغانستان، مبدل خواهد شد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد در نتیجه مدیریت اساسی آب‌ها، دریاهای کابل و کنر، سبب آبادی خواهدشد. شهر جلال آباد از طریق برنامه  منظم به طرف شرق توسعه خواهد یافت. کانال ننگر‌هار، باید به مرکز تولید گل‌های رنگارنگ امارات متحده عربی مبدل  شود.
رئیس‌جمهور کشور به تاکید گفت که به بی‌جاشدگان و سیلاب زد‌گان توجه اساسی صورت می‌گیرد. وی افزود که مانند تجربه‌ی موفق امنیتی مردمی، مردم شینوار، مومند و ننگرهار، در کنر به خاطر بهبود امنیت و ازبین‌بردن داعش، عملی‌ شود و اطمینان داد که پیشنهاد ها و خواست‌های نمایندگان مردم به برنامه‌ها مبدل  شود تا به آن به‌موقع رسیدگی صورت گیرد. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا