اخبارTOPجامعهصحت

کارزار ملی واکسین فلج کودکان «پولیو» امروز در کشورآغاز شد

 

کابل ۱۰ ثور باختر

وزارت صحت عامه کشور، از آغاز اولین کارزار ملی واکسین فلج کودکان (پولیو) در کشور، خبر داده است.این اولین برنامه ملی واکسین پولیو در سالجاری است

وزارت در اعلامیه‌ گفته است: «وزارت صحت عامه امارت اسلامی افغانستان در همکاری با ادارات بین المللی زیربط اولین دور کارزار ملی واکسین پولیو سال ۲۰۲۴ م را امروز آغاز کرد. این دور کارزار واکسین فلج کودکان در سراسر کشور از امروز (۲۹) اپریل تا ۲ می سال ۲۰۲۴ تطبیق می‌شود.»

در اعلامیه آمده است که هدف این کارزار واکسین کردن بیش از ۱۰.۷۲ میلیون کودک زیر پنج سال در مقابل ویروس پولیو است، ولی این کارزار در ولایت‌های غور، دایکندی و بامیان بنابر بارندگی‌های شدید و سردی هوا برای مدتی به تعویق افتاده است.

اعلامیه می‌افزاید که به کودکانی دارای سن ۶ ماه الی ۵ سال ویتامین A نیز داده می‌شود که در صحتمندی‌ چشم، جلد و سیستم معافیتی آنان کمک می‌کند.

داکتر قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه امارت اسلامی افغانستان به مناسبت آغاز این کارزار گفت: «ما متعهد هستیم که به همکاری شرکای کاری خود مرض پولیو (فلج کودکان) را درافغانستان محو کنیم.» «ما شب و روز تلاش می‌کنیم و کارزارهای واکسین پولیو و خدمات تتمیمی صحی را ادامه می‌دهیم تا به هدف که همانا محو کامل مرض پولیو در سراسر کشور است، برسیم.»

این وزارت هم‌چنان خواستار سهم‌گیری و مشارکت شهروندان کشور در مبارزه علیه مرض پولیو شده و می‌افزاید: «سهم و مشارکت همه مردم جامعه در امر مبارزه علیه پولیو نهایت ارزنده است. والدین با واکسین کردند کودکان زیر سن پنج سال می‌توانند آنان را وقایه و گردش ویروس پولیو که سبب این مرض است را متوقف و محو کنند و بزرگان محل نیز در تطبیق موفقانه کارزار‌های واکسین پولیو می‌توانند کارکنان واکسین پولیو را همکاری کنند.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا