اقتصاد

“میکانیزه شدن زراعت نیاز به تک کاشتی دارد”

شهرهرات 4 قوس باختر
مسئولان در اداره زراعت آب‌یاری و مالداری ولایت هرات، از میکانیزه شدن نسبی زراعت در آن ولایت ابراز خوش‌بینی دارند.
شکرالله امینی مدیر عمومی باغداری ریاست زراعت هرات، وضعیت زراعت در هرات را نسبت به سایر ولایات کشور قابل وصف می‌خواند و می‌گوید که به تناسب دیگر ولایات، کشت محصولات زراعتی در هرات اندکی سهل‌تر شده است و با استفاده از ماشین‌آلات صورت می‌گیرد.
امینی با آنکه می‌گوید در حدود ۲۰ درصد از کشت زارعان هراتی به وسیله ماشین‌آلات صورت می‌گیرد، اما با آن هم دیده می‌شود که در حدود ٨۰ درصد از زراعت و زمین‌داری در هرات به گونه سنتی و با استفاده از وسایل و امکانات ابتدایی انجام می‌شود.
مدیر عمومی باغداری ریاست زراعت  هرات همچنین ابراز داشت، که اداره مربوط در این اواخر برخی از ماشین‌آلات دست داشته‌اش را به طور رایگان در اختیار دهقانان در ولسوالی‌ها گذاشته تا فعالیت‌های زراعتی‌شان را بطور ساده‌تر و راحت‌تری انجام دهند.
افغانستان از جمله کشورهایی است که زراعت و مالداری در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی آن نقش عمده بازی کرده است و در این میان نیز نقش هرات در زمینه زراعت و محصولات زراعتی نسبت به سایر ولایات کشور برجسته‌تر دیده می‌شود که می‌طلبد تا دهقانان و اداره زراعت این ولایت با همکاری هم زمینه گسترش و فعالیت‌های وسیع زراعتی را فراهم سازند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا