سیاستاخبار

داکتر عبدالله: هیچ نیروی نمی‌تواند ارادۀ‌ خود را بر مردم افغانستان تحمیل کند

کابل/ ۲۲  سرطان/  باختر

داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی امروز با جنرال  فرانک مکنزی قومندان  نیروهای مرکزی امریکا دیدار کرد.

جنرال فرانک مکنزی؛ قومندان نیروهای مرکزی امریکا (سنتکام) به تازگی به عنوان قومندان نیروهای امریکایی در افغانستان گماشته شده است.

در این دیدار جنرال مکنزی گفته است کشورش در فصل جدید روابط خود با افغانستان به ارائه کمک و مشاوره به نیروهای دولتی و حمایت از تلاش‌های مبارزه با دهشت ‌افگنی ادامه خواهد داد .

او تاکید کرده است که مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد،گفت وگو و مذاکره برای رسیدن به صلح، تنها راه برای حل ختم جنگ و خشونت در افغانستان است.

عبدالله عبدالله ابراز امیدواری کرد که تغییر مسوولیت در این مرحله و انتقال فرماندهی در حوزه‌ افغانستان به جنرال  مکنزی در فصل جدید روابط و همکاری‌ها میان دو کشور به تقویت و گسترش همکاری‌های مشترک میان قوای مسلح دو کشور بیانجامد و تاکید کرد،هیچ نیروی نمی‌تواند ارادۀ‌ خود را به زور بر مردم افغانستان تحمیل کند وطالبان با درس‌گرفتن از تاریخ باید از این فرصت برای رسیدن به صلح استفاده کنند.

باید گفت که حامد کرزی رییس جمهوری پشین کشور هم  به آدرس طالبان گفته است که با گرفتن چند ولسوالی نمی توانند قدرت را بدست بیاورند  او طالبان را ترغیب کرده است که مشکل شان را از مسیر سیاسی حل کنند.  صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا