سیاست

محمد کریم خلیلی: درفصل جدید دستاورد های بسیاری نصیب مردم افغانستان شده است

 

كابل باختر 15 دلو

جیمز کنینگهم، سفیر امریکا مقیم کابل، بعد از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمود.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،دراین ملاقات، طرفین در راستای دیدار رؤسای جمهور هر دوکشور در ایالات متحده امریکا، او ضاع جاری منطقه، افغانستان و دیگر موضوعات مورد علاقه را به بحث و بررسی گرفتند.

سفیر امریکا مقیم کابل، از پیشرفت مذاکرات دوجانبه در خصوص موافقت نامه امنیتی بین کابل و واشنگتن اظهار خوشنودی نموده تاکید ورزید که توافق بر سر امضای توافق نامه یاد شده بیانگر تلاش های مشترک هردو کشور بر همکارهای دراز مدت و دوامدار بین کابل و واشنگتن می باشد.

سفیر امریکا، ضمن اعلام آمادگی کشور متبوعش مبنی بر امضای توافق نامه امنیتی بین دو کشور، اطمینان داد که جامعه جهانی به ویژه ایالات متحده امریکا، پس از سال 2014 میلادی همچنان در کنار دولت و ملت افغانستان خواهد بود و همکاری های آن کشور در عرصه های مختلف به خصوص در زمینه تقویت، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داشت.

سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور ضمن ابراز قدردانی از حمایت های دولت امریکا در طول بیشتر ازده سال گذشته از دولت و مردم افغانستان، دولت امریکا و مردم آن کشور را از همکاران استراتیژیک دولت و ملت افغانستان عنوان نموده و بر توسعه روابط و همکاری های دراز مدت میان دو کشور تاکید ورزید.

معاون رییس جمهور همچنین اظهار داشت که فصل جدید در سایه همکاری های جامعه جهانی با مردم افغانستان بدست آمده و خوشبختانه دراین فصل دستاورد های بسیاری نصیب مردم افغانستان شده است که دولت و مردم افغانستان نیز در حمایت و حفاظت از این دستاورد ها از هیچگونه تلاش دریغ نخواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا