سیاست

امریکا و پاکستان برای تامین صلح در افغانستان کار میکنند

اسلام آباد – دی دان – ۱۳ سرطان – باختر
امریکا و پاکستان دیروز توافق کردند که برای تامین صلح در افغانستان مشغول به کار شوند.
به گزارش آژانس خبری باختر به نقل از سایت خبری روزنامه دان چاپ پاکستان ، این توافق در جریان نشست الیس ولز ، معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور  آسیای  مرکزی و جنوبی و جنرال قمر باجوا ، لوی درستیز اردوی پاکستان صورت گرفت .
در بیانیه ای که ازسوی دفتر روابط عامه وزارت دفاع پاکستان نشر شده گفته شده که هر دو برتعهد خود  نسبت به  هدف مشترک صلح و ثبات در منطقه  تاکید کردند و بر اقدامات جهت پایان دادن به  نا آرامی  بحث کردند.همچنان هر دو طرف  بر ادامه کار در سطوح چند جانبه توافق کردند.
نماینده ویژه امریکا همچنان در این سفر سه روزه یکبار دیگر کمک مقامات پاکستانی را برای کمک به روند صلح افغانستان خواستار شد. خانم ولز با شمشاد اختر، وزیر مالیه ، تهمینه جنجوا ، وزیر امور خارجه ، جنرال قمر باجوا ، لوی درستیز اردوی پاکستان و دگر جنرال بلال اکبر ، لوی درستیز مشترک اردوی آنکشورملاقات کرد.
خانم الیس ولز طی سفر به کابل پیش از سفر به اسلام آباد ، گفت که امتناع طالبان برای پیوستن به روند سیاسی غیر قابل قبول است.ولز همچنان طالبان را متهم کرد که  در افغانستان ساکن نیستند و آنان را متهم به مانع در مذاکرات صلح نمود.
او ظاهرا به طالبان مستقر در پاکستان اشاره میکند که امریکا مدت هاست خواستار اقدام علیه آنان است.
طی این جلسات خانم ولز از مقامات پاکستان  خواست تادر راستای تعهد خود علیه تمام گروه های تروریستی که در آنکشور پیدا میشوند ، اقدام نمایند.  نماینده امریکا در مورد تمایلات اعلام شده پاکستان مبنی بر از بین بردن تمام گروه های تروریستی که در سرحدات حضور دارند ، بحث نمود.
سفارت امریکا  منحیث یک   مرجع هویدا  گفته که ادعا میشود طالبان در پاکستان حضور دارند.
سفارت آمریکا گفت که گفتگو های بحث شده  ولز با استراتژی اداره  دونالد ترامپ در جنوب آسیا و افغانستان مطابقت دارد. این استراتژی که سال گذشته اعلام شد، نشان داد که واشنگتن اقدامات قهر آمیز را برای فشار بر پاکستان در نظر گرفته تا پاکستان علیه طالبان و شبکه حقانی اقدامات شدیدتر نمایند.فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا