جهان

نتانیاهو به افزایش کمک های دفاعی امریکا در دهه آینده چشم دوخته است

واشنگتن – ایرنا – 18 عقرب – باختر
بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل پیش از عزیمت به واشنگتن برای نخستین دیدار با بارک اوباما طی متجاوز از یک سال تاکید کرد که وی قصد دارد با رییس جمهور امریکا در باره کمک های دفاعی مذاکره کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس ، نتانیاهو قرار است برای رفع رابطه شخصی تیره خود با اوباما  امروز با رییس جمهور امریکا ملاقات کند و پس از اختلاف شدید بر سر توافقنامه هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی صفحه تازه ای در تاریخ روابط واشنگتن و تل ابیب باز کند.
این مذاکرات قرار است بر کمک های دفاعی آمریکا در تلاش برای رفع نگرانی تل ابیب از چالش های امنیتی بازکند.
اسرائیل پیش از این بیش از سه میلیارد دالر کمک نظامی از آمریکا به علاوه هزینه های دیگر از جمله برای تقویت سامانه دفاع راکتی ' گنبد آهنین ' دریافت کرده است.
اما مهلت این تمهیدات ده ساله در سال 2017 به سر رسیده و گزارش شده که نتانیاهو در صدد افزایش قابل ملاحظه کمک نظامی برخواهد آمد.
به گفته مقامات امریکا ، توافق دفاعی ده ساله جدید در جریان نشست اوباما و نتانیاهو نهایی نخواهد شد و تنها پس از انقضای توافقنامه جاری به اجرا گذاشته خواهد شد.
نتانیاهو گفت : علاوه بر مذاکرات دفاعی ، وی قصد دارد در مورد جنگ سوریه و ' احتمال پیشرفت با فلسطینی ها یا دست کم تثبیت وضعیت فعلی با آنها ' با اوباما مذاکره کند.
اراضی اشغالی فلسطینی با موجی از تظاهرات و اعتراضات ضد اسرائیلی روبه رو شده که از آن به عنوان یک انتفاضه دیگر نام می برند.
با این حال، مقامات امریکا می گویند که رییس قصر سفید هرگونه امید خود را در مورد انعقاد یک توافقنامه صلح مهم تا پیش از پایان زمامداریش در جنوری2017 از دست داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا