امنیت

اختلافات میان طالبان عمیق ترمیشود

کابل باختر/ 9/ قوس
طرفداران ملا محمد رسول، شورای عالی طالبان را تشکیل دادند.
رسانه های پاکستانی خبردادند جمعی از قوماندانان و گروه نام نهاد طالبان به رهبری محمد رسول، شورای به نام شورای عالی طالبان را تشکیل دادند.
جناح یاد شده، عبدالمنان نیازی که زمان حاکمیت طالبان درولایت های کابل و هرات به عنوان والی کارکرده به عنوان معاون و سخنگوی آن شاخه معرفی کردند.
این درحالیست که گروه تروریستی طالبان بعداز مرگ ملا محمد عمر دچار اختلاف و انشعاب شده برخی از اعضا و فرماندهان، رهبری ملا محمد اختر منصور معاون سابق ملا عمر و برخی دیگر رهبری ملا محمد عبدالرسول را پذیرفته اند که این باعث درگیری ها درولایت زابل بین این دو گروه گردیده است.
شورای عالی طالبان که ازسوی ملا رسول اعلام شده درتلاش است تا خود را بدیل شورای کویته که از سوی ملا اختر محمد منصور رهبری میشود معرفی دارد، درحال حاضر شورای کویته مرجع تصمیم گیری طالبان است که روابط نزدیک با  نظامیان و احزاب مذهبی پاکستان دارد.
جناح ملا محمد رسول که تازه ایجاد شده شماری از قوماندانان فعال گروه طالبان را درخود جا داده است که جناح ملا اخترمحمد آنها را سرکش خوانده و هشدار میدهد که انشعاب درطالبان تحمل نخواهد شد.
به اساس همین دلیل و موضع گیری بوده که دوجناح طالبان تاکنون چند بار درزابل ، کندهار ، فراه و هرات درمقابل باهم قرار گرفته اند که در آن شماری از طالبان کشته شده اند .
ایجاد شورای عالی طالبان میتواند حرکت تحرک کننده دیگر باشد که نتیجه آن بازهم رویاروی مسلحانه میان جناح رقیب طالبان خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا