جهان

ایران در واکنش به تهدید ترامپ: به هر اقدام پاسخ می‌دهیم

تهران / وی او ای/ 5 ثور/ باختر
حسین سلامی، قومندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در واکنش به تهدید دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا هشدار داده است که هر نیروی امریکایی که کشتی‌های جنگی و غیرنظامی ایران را در خلیج فارس تهدید کند، از بین برده خواهد شد.
یک روز پیش از این، دونالد ترمپ به قوای بحری امریکا دستور داد که کشتی ‌های نظامی ایران را که به کشتی‌های جنگی امریکا در خلیج فارس مزاحمت ایجاد می‌کنند، از بین ببرند. سلامی دیروز در یک خطابۀ تلویزیونی گفت که به قوای بحری ایران دستور داده است که در صورت "مخاطره" از جانب کشتی‌های نظامی امریکا "پاسخ قاطع، موثر و سریع" بدهند.
هفتۀ گذشته، قومندانی مرکزی نظامیان امریکایی با نشر بیانیه‌ یی گفت که، کم از کم ۱۱ کشتی سپاه پاسداران ایران به تاریخ ۲۷ حمل برای حدود یک ساعت با سرعت زیاد از مقابل و عقب چندین کشتی قوای بحری امریکا با مانور "خطرناک" حرکت می‌کردند.
سپاه پاسداران ایران در واکنش به بیانیۀ قومندانی مرکزی نظامیان امریکایی گفته است که نیروهای سپاه زمانیکه با "اقدامات غیرحرفه‌ یی و تحریک کنندۀ" کشتی‌های جنگی امریکایی روبرو شدند، مانوری انجام دادند.
در واکنش به تهدید رییس جمهور امریکا، وزارت خارجۀ ایران دیروز سفیر سویس مقیم تهران را که حافظ منافع امریکا در ایران است، احضار کرد. # فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا