سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهوری: دیدگاه رشد اقتصادی در اولویت بندی بخش ترانسپورت مدنظر گرفته شود

کابل / 5 قوس / باختر

تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام امروز نشستی به منظور کار بیشتر روی طرح های ترانسپورتی که باعث رشد اقتصادی کشور می شود، دایر شد.

به اساس معلومات دفتر سخنگوی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این نشست که در ارگ انجام شد، ابتدا رییس جمهور با تاکید بر اولویت بندی طرح های سرک سازی، از مسئوولان وزارت ترانسپورت خواست که یک پلان واضح اولویت بندی بخش ترانسپورت را که دیدگاه اقتصادی در آن مدنظر گرفته شده باشد، ترتیب کنند.

سپس مسئوولان وزارت ترانسپورت گزارش شان را در مورد طرح های سرک سازی و خط آهن با تمرکز به تقویت زیربناهای میدان های هوایی و معیاری سازی آن، ارائه کردند.

رییس جمهور پس از استماع گزارش متذکره، گفت : در این خصوص تخصیص و طرح بودجه را بر اساس اولویت بندی و ارزش اقتصادی، بررسی کنید.

وی با تاکید بر اینکه طرح های ترانسپورتی به وقت معین آن تکمیل شود، گفت: سیستم حفظ و مراقبت سرک ها ایجاد شود، به نوع مدیریت سرک ها توجه صورت گیرد، قیمت ساخت سرک ها کاهش یابد و همچنان از ضایع شدن بودجۀ سرک سازی جلوگیری شود.

رییس جمهور در مورد مدیریت و تعقیب طرح های ترانسپورتی نیز صحبت کرد و گفت که اگر سیستم وجود نداشته باشد، پول به هدر می رود. وی افزود که باید نظارت شدید از فعالیت قراردادیان صورت گیرد تا تعهدات آنان در تطبیق پروژه های ترانسپورتی معلوم شود.

رییس جمهور غنی گفت: ما در بخش سرک سازی مشکلات جدی داریم که برای حل آن باید بیشتر کار شود و اولویت بندی ساخت سرک ها بر اساس زنجیرۀ ارزش و تمرکز به رشد اقتصادی مردم صورت گیرد.

رییس جمهور غنی احداث خط آهن را در اتصال منطقه یی و داخلی و همچنان در رشد تجارت مهم خواند و گفت که روی یک پلان منظم برای توسعه خط آهن روی محور رشد اقتصادی و ازدیاد عواید کار شود و سکتور خصوصی تشویق به سرمایه گذاری در این بخش شود.

وی گفت که روی زیربنای میدان های هوایی، حفظ و مراقبت و سرمایه گذاری بالای ظرفیت بشری در این بخش توجه جدی مبذول شود و میدان های هوایی کشور معیاری شود.

رییس جمهور کشور تصریح کرد: میدان های هوایی ما باید با توجه به صادرات استراتیژیک احداث شود و در میدان های هوایی یی که از آن ها صادرات داریم، سرمایه گذاری بیشتر صورت گیرد تا بتوانیم مستقیماً از میدان های هوایی متذکره به خارج از کشور صادرات کنیم.

رییس جمهور گفت : سرمایه گذاری روی شرکت های هوایی دولتی باید بخشی از پلان ما باشد و به منظور تشویق سرمایه گذاران باید موانع حقوقی از برابر سکتور خصوصی برداشته شود.

رییس جمهور در اخیر سخنانش گفت که برای بلندبردن ظرفیت قوای بشری یک پلان واضح ترتیب شود تا ترانسپورت زمینی، هوایی و خط آهن رشد بیشتر کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا