جهان

آلمان و وضع محدویت های تازه برای پناهجویان

کابل باختر 16 عقرب
کمیسیون اروپا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده که تا سال2017 میلادی بیش از سه ملیون مهاجر خارجی با فرار از جنگ و فقر وارد کشور های اروپایی خواهند شد.
در گزارش گفته شده که این گونه مهاجرت ها تاثیر اقتصادی برکشورهای اتحادیه اروپا خواهد داشت. ورود مهاجران خارجی به اروپا می تواند موجب رونق اقتصادی 0.2 تا 0.3 درصد  شود وتاثیرات مثبت اقتصادی مهاجران می تواند نفرت ودشمنی روز افزون نسبت به آنها را درکشورهای اروپایی کاهش دهد .
کمیسیون اروپا یاد آور شده که بیش از یک میلیون مهاجر تا پایان سال 2015 میلادی وارد اروپا خواهند شد.
این رقم در سال 2016 میلادی به بیش از 1.5 میلیون خواهد رسید ودرسال 2017 میلادی نیز پنجصد هزار مهاجر وارد مرزهای اروپا می شوند و این کمیسیون اعلام کرده که ورود مهاجران خارجی به اروپا موجب رشد هزینه های دولتی خواهد شد واین مساله تاثیر مثبتی بر رشد اقتصادی اروپا خواهد شد.
این گزارش درحالی ارائه میشود که مقام های آلمانی گفته اند که از اوایل سالجاری عیسوی  تا ماه اکتوبر 758 هزار پناهجو از کشورهای مختلف که اکثریت شان سوری و افغان اند وارد آلمان شده اند .
وزیر  داخله آلمان مشخصاً در رابطه به پناهجویان افغان گفته است که روزانه تا 2000 افغان وارد آلمان میشوند واین میتواند  یک رقم  تکان دهند باشد .
مقامات آلمانی انتظار دارند که تا پایان سالجاری عیسوی شمار پناهجویان خارجی درآن کشور تا یک  ونیم میلیون نفر برسد، این مقام ها صریحاً گفته اند که برای پناهجویان، مشکل سرپناه و غذا جدی تر شده میتواند .
به  تعقیب سیل پناهجویان به اروپا بخصوص آلمان که بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه خوانده شد، دولت آلمان روند جذب مهاجرین را به عنوان شهروندان آن کشور تنگ تر ساخته است.
به تازگی دولت آلمان تصمیم گرفته تا شماری زیادی از پناهجویان از افغانستان، پاکستان، صومالیا وشهروندان شماری دیگر از کشور ها را که نتوانسته  در طول مدت زمان  بررسی پرونده های شان به زبان آلمانی را فرا گیرند و معیارهای ادغام اجتماعی در آن کشور را برابر سازند لانه کشورهای شان سازد.
باید گفت که دسترسی به کورس های زبان در آلمان  نیز درحد نیست که بتواند  جوابگوی نیازمند های کنونی باشد در حالیکه  شرط اول قبولی یک شهروند خارجی به عنوان  شهروند آلمانی تکلم و تحریر بر زبان آلمانی است ضمناً رعایت ویژگی های فرهنگی واجتماعی آلمان نیز یک امر حتمی میباشد درحالیکه اکثری پناهجویان نتوانسته این معیار ها را  در آلمان عملی سازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا