جهان

وزیر خارجه امریکا: صلح آمیز خواندن برنامه فضایی ایران دروغ بود

تهران / بی بی سی / 7 ثور/ باختر
مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا صلح آمیز بودن برنامه فضایی ایران را "دروغ" خوانده است.
پمپیو دیروزبا انتشار یک بیانیه گفته است "سال هاست که ایران برنامه فضایی خود را کاملا صلح آمیز و غیرنظامی عنوان می کردودولت ترامپ هرگز این داستان را باور نکرده است."
بیانیه وزیر خارجه امریکا سه روز پس از پرتاب یک ماهواره نظامی سپاه پاسداران ایران به فضا،صادر می شود.
پمپیو گفت: "راه‌اندازی این ماهواره نظامی سپاه پاسداران  ایران که یک سازمان تروریستی خارجی شناخته شده است آنچه را که ما گفتیم روشن کرده است که برنامه فضایی ایران نه صلح آمیز است و نه کاملا غیرنظامی".
وزیر خارجه امریکا این بخشی از بیانیه خود را روی تویتر خود هم منتشر کرده است.
ایالات متحده آمریکا سال گذشته با فرمان دونالد ترامپ، رییس جمهور آن کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را "یک سازمان تروریستی خارجی" شناخت.
بیانیه وزیر خارجه امریکا به نقل قولی از یک مقام فضایی ایران در دلوگذشته اشاره کرده است  و می گوید "مرتضی براری، رییس سازمان فضایی ایران گفته بود که ایران به دنبال 'استفاده صلح آمیز از فضا است '. تازه ترین پرتاب نظامی که به صورت مخفیانه توسعه و اجرا شده است، اثبات می کند که این اظهارات دروغ بوده است".
سپاه پاسداران ایران سه روز پیش اعلام کرد ماهواره نور را به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از یک ماهواره‌بر ۲ مرحله یی موسوم به قاصد از کویر مرکزی ایران به فضا پرتاب کرده است و با موفقیت، ماهواره نظامی نور را در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار داده است.
# فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا