جامعه

در سال 2015 میلادی 250 هزار افغان مهاجر شدند

برلین/دویچه وله/باختر/14 دلو
در حالی که توماس دیمیزیر وزیر داخله آلمان گفته است که بسیاری مهاجران افغان باید به کشور شان برگردند، مقام‌های وزارت امور مهاجرین افغانستان می‌گویند که تاکید شان به بازگشت داوطلبانه مهاجران است.
افغان‌ها در آلمان دومین گروه بزرگ مهاجران را بعد از مهاجرین سوریه تشکیل می‌دهند. به گفته وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان، در سال 2015 میلادی 250 هزار افغان به هدف رسیدن به کشورهای اروپایی افغانستان را ترک کرده اند.
توماس دیمیزیرهفته جاری در هنگام سفر به کابل گفت که بخش بزرگی از مهاجران افغان که در جریان بحران مهاجرت به آلمان آمده اند، پیش از این به دلایل امنیتی کشورشان را ترک کرده باشند، در جستجوی رفاه و زندگی بهتر راه اروپا را در پیش گرفته اند.
اما اوضاع امنیتی در افغانستان همواره انتقادهایی را در مورد این اضهارات وی و برخی دیگر از سیاستمداران آلمانی به میان می آورد که سخن از اخراج مهاجران به کشوری درگیر جنگ را مطرح می کنند.
وزیر داخله آلمان در پی حمله انتحاری روز دوشنبه در کابل که جان شماری از افراد ملکی را نیز گرفت، گفت: هنوز همانند گذشته "حملات وحشتناکی" صورت می گیرد که غیرنظامیان هدف نیستند، بلکه قرارگاه های پولیس، ساختمان های دولتی و فرستنده های تلویزیونی و کسانی هستند که با آنان کار می کنند.
وی در جریان مصاحبه اش با برنامه صبحگاهی تلویزیون "زید دی اف" آلمان اضافه کرد: وقتی ما با نیروهای پولیس و سربازان خود در افغانستان می مانیم، می توانیم انتظار داشته باشیم که افغان ها هم خود در کشورشان بمانند.
وزیر داخله آلمان افزود که آلمان نمی تواند همه ساله 154 هزار مهاجر افغان را بپذیرد: این ممکن نیست. این آینده افغانستان را ویران می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا