سیاست

وزیر امور خارجه با سفیر جمهوری ایتالیا مقیم کابل ملاقات کرد

کابل باختر 8 ثور
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه ، دیروز با لیو چیانو پیزوتی سفیر جمهوری ایتالیا مقیم کابل که دوره کاری اش به عنوان سفیر آن کشور در افغانستان به پایان رسیده است، ملاقات تودیعی نمود.
به اساس معلومات دفترسخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، وزیر امور خارجه، از همکاری های جمهوری ایتالیا در بخش های مختلف و فداکاری های نیرو های آن کشور برای تامین امنیت و ثبات در افغانستان ابراز سپاس نموده و جمهوری ایتالیا را دوست خوب دولت و مردم افغانستان خواند وگفت که این کشور در روزهای دشوار درکنار دولت ومردم افغانستان ایستاده است.
سپس، سفیر جمهوری ایتالیا مقیم کابل، ضمن اینکه کار به حیث سفیر آن کشور در افغانستان را مایه افتخار خود خواند، داشتن روابط نیک و دوستی با جمهوری اسلامی افغانستان را برای کشور متبوعش مهم و ارزنده دانست. سفیر ایتالیا در ادامه اظهار داشت که کشورش به ادامه همکاری ها در ساحات مختلف با افغانستان متعهد می باشد. وی سفر اخیر وزیر امور خارجه جمهوری ایتالیا به کابل را که طی آن سه موافقتنامه همکاری میان دو کشور به امضاء رسید، نشانه بارزی از تعهد آن کشور برای دوستی و همکاری دوامدار با افغانستان عنوان کرد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا