اخبارTOPجامعه

راه اندازی نمایشگاه فراورده های بومی دربدخشان زیر نام عالیست- افغانیست

 

فیض آباد 19 ثورباختر

نمایشگاه فراورده های بومی دربدخشان، زیر نام عالیست- افغانیست، امروز برگزارشد.

دراین نمایشگاه، فراورده های بومی بدخشان وبرخی ولایت های همجوار، دربیش از شصت غرفه، برای سه روز به نمایش گذاشته شده است.

قالین، لوازم مسی- آهنی، لباس، وسایل تزئینی، گیاه های کوهی طبیعی، عسل و کتاب، بخش عمده یی از نمایشگاه را در بر گرفته است.

قاری امین الله طیب معاون والی بدخشان در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت “ما از اقدام صنعت گران بدخشان حمایت می نماییم واز آنان می خواهیم تا محصولات شانرا به نقاط مختلف کشور و جهان صادر نمایند تاکشور ازحالت فقر بیرون  وبه رشد اقتصادی همانند کشور های مرفه جهان برسد.”

پیش از پیروزی امارت اسلامی، صنایع دستی در کشور با رکود شصت درصدی مواجه بود و با توجه مسوولین امارت اسلامی اکنون هفتاد درصد رشد داشته است.

عبدالباطن ظاهری آمر تجارت ریاست صنعت و تجارت بدخشان به آژانس باخترگفت که این نمایشگاه ، برای سه روز در شهر فیض آباد به روی بازدید کنندگان زن و مرد بطور جداگانه باز خواهد بود .

این نمایشگاه، به هدف رشد و معرفی فراورده های داخلی به بازار های ملی و بین‌المللی راه اندازی شده است .

عبدالجبار، از مسگران شهر فیض آباد مرکز بدخشان، از گشایش این نمایشگاه خرسند است.

او می گوید که  از۲۷ سال تاکنون ، مشغول ساخت چای جوش، شیر چای خوری مسی، آفتابه، پتنوس و دیگر اسباب است.

این مسگرکه بیشتر تولیداتش دربازارهای بومی به فروش می رسد، ابراز امید واری کرد تا فراورده هایش راهی به بازار های جهانی نیز پیدا کند.

استاد ظاهر، مالک یک کارخانه ی تولید قالین همچنان ازگشایش این نمایشگاه خرسند است و آن را راهی برای معرفی فرآورده هایش به بازار های جهانی می داند.

اوگفت که با روی کارآمدن امارت اسلامی، کاروبارش رونق گرفته و اکنون، در کنار شهر فیض آباد، دربرخی ولسوالی های این ولایت نیز نمایندگی دارد.

درروز نخست این نمایشگاه، میزان بازدید کنندگان روبه افزایش بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا