سیاست

سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی : طیاره ناپدید شده مالیزیایی فضا ی افغانستان را عبور نکرده است

کابل باختر/ 27/ حوت
درحالیکه برخی رسانه های غربی از قول یک تیم تحقیقات کننده مالیزیایی اعلام کردند که گویا طیاره ناپدید شده این کشور شاید به سوی مناطق تحت کنترول طالبان مسلح درافغانستان باپاکستان پرواز کرده باشد.
اما وزارت ترانسپورت و هوانوردی افغانستان این ادعا را رد کرده است.
سخنگوی وزارت ترانسپورت درمصاحبه با خبرنگار آژانس باختر گفت : طیاره ناپدید شده مالیزیایی که از مالیزیا به قصد چین پرواز داشت ازطریق فضای افغانستان عبور نکرده و اگر از طریق افغانستان عبور میکرد حتماً گزارش داخل شدن به حریم هوایی افغانستان در بخش هوانوردی ما ثبت میشد ، حق العبور می پرداخت و همچنان نیروهای آیساف نیز درزمینه همکاری میکردند .
وی افزود : شایعات وجود دارد که این طیاره گویا از فضای افغانستان عبور کرده ولی کشور مالیزیا تاکنون این ادعا را نکرده است.
این درحالیست که برخی رسانه های غربی از قول محققان مالیزیایی اعلام کردند که احتمالاً طیاره ناپدید شده این کشور پس از قطع ارتباط به سوی مناطق تحت کنترول طالبان درافغانستان و یا پاکستان پرواز کرده باشد.
به اساس گزارش های بین المللی یکی از مسوولان شرکت هوایی مالیزیا اعلام کرده بدون اجازه مسوولان کابل و اسلام آباد امکان تحقیق دراین خصوص وجود ندارد ولی ما امیدواریم که درآینده نزدیک چنین اجازه ای داده شود.
طیاره مسافربری مالیزیا با دوصدوسی و نه سرنشین به تاریخ هشت مارچ ناپدید شد.
به همین منظور وزارت حمل و نقل مالیزیا اعلام کرده است که بیست و شش کشور در عملیات جستجو طیاره ناپدید شده همکاری کرده اند.
رسانه های غربی درحالی چنین ادعا را مطرح میکنند که طالبان مسلح درافغانستان هیچ بخش از افغانستان را دراختیار ندارند، ضمناً فعالیت های آنان با حمله و گریز همراه است و مهمتر ازآن هیچ میدان هوایی افغانستان دراختیار این گروه قرار ندارد .
حریم هوایی افغانستان نه تنها از سوی مسوولان قوای هوایی افغانستان بل درهمکاری با نیروهای ایساف محافظت میشود و تاکنون از پرواز کدام طیاره مشکوک مالیزیایی بر فراز خاک افغانستان گزارش منتشر نشده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا