گزارش ها

‘- طالبان : در انتخابات شرکت نکنید // – وزارت داخله : حرف های طالبان تکراری است ٬ انتخابات برگزار خواهد شد

کابل  باختر   ۱۷   میزان
گروه طالبان از مردم خواسته است تا در انتخابات پارلمانی شرکت نکنند .
گزارشگر آژانس باختر مینگارد:در حالیکه برای برگزاری انتخابات  مجلس نمایندگان ده روزباقی مانده است طالبان انتخابات را یک پروسه غیر افغانی خوانده و از مردم خواسته اند تا این برنامه که به گفته طالبان یک برنامه امریکایی است تحریم نمایند.
ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‌کند، گفته است: امریکا از این انتخابات تنها برای مشروع سازی حضور و حاکمیتش استفاده می‌کند. مردم باید این انتخابات را تحریم کنند تا آنها با اهداف کثیف شان به نتیجه نرسند.
طالبان در این اعلامیه شان گفته اند که گویا انها پنجاه فیصد خاک افغانستان را در دست دارند و انتخابات یک حرکت نا مشروع است .
گروه طالبان در این خبرنامه‌ از مردم و نامزدان انتخابات پارلمانی خواسته است که از اشتراک در انتخابات خودداری کنند، زیرا برگزاری انتخابات هیچ سود برای مردم افغانستان ندارد.
این در حالیست که کمیسیون انتخابات از برگزاری انتخابات به تاریخ ۲۸ میزان تأکید دارد و اعلام کرد که انتخابات در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.
از طرف دیگر وزارت داخله با صدور اعلامیه گفته است که گفته های طالبان حرف های تکراری است .
در اعلامیه آمده است هراس افگنان طالب، اخیراً تبلیغاتی را به راه انداخته‌اند که گویا انتخابات یک روند خارجی است و به مردم افغانستان تعلق ندارد. این گروه چنان‌که در هژده سال گذشته به نیابت از خارجیان و برای تحقق اهداف خارجیان، علیه مردم ونظام مردمی افغانستان جنگیده‌اند اکنون نیز می‌خواهند که جنگ روانی-تبیلغاتی علیه مردم راه اندازند.
طالبان حرف‌های تکراری‌ای را که از سوی حامیان بیرونی شان برای شان تلقین می‌شود، یکبار دیگر در قالب یک اعلامیه «نشخوار» کرده‌اند که چیز تازه‌یی در آن نیست.
مردم افغانستان بارها ثابت کرده‌اند که در کنار نیروهای امنیتی خویش اند و از تهدیدهای هراس افگنان نمی‌هراسند.
در اعلامیه همچنان تذکررفته است نیروهای امنیتی نیز برای دفاع از جان و مال مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزیده اند که نمونه های زیادی از ایثار و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برای حفظ جان و مال مردم وجود دارد. در بعضی از مناطقی که به دلیل مشکلات امنیتی، برای مردم خطری متوجه بوده، نهادهای امنیتی در همآهنگی با کیمسیون مستقل انتخابات این گونه مناطق را شناسایی نموده‌اند و در آنجاها به خاطر حفاظت جان مردم، مراکز رأی دهی احتیاطاً فعال نخواهد بود، اما در اکثریت مناطق شهری و روستایی طبق پلان از قبل تعیین شده انتخابات برگزار خواهد شد.
مردم در انتخابات اشتراک خواهند کرد و نیروهای امنیتی امنیت آن ها را تامین خواهند نمود.    صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا