سیاست

رئیس جمهور غنی: حکومت افغانستان برای رشد اقتصاد تعهد مستحکم دارد

کابل باختر 14 سنبله
محمد  اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در نشست مقام های عالی رتبه ( (SOM بیانیه ایراد کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد: در این نشست که در ارگ انجام شد، رئیس جمهور غنی در بیانیهء خود در خصوص تعهدات کنفرانس لندن معلومات داد و پلان های افغانستان را بخاطر تطبیق طرح های خود کفائی، تشریح کرد.
این نشست که شب گذشته رسماً توسط رئیس جمهور غنی آغاز شد، به هدف رسیدن به توافق با جامعه جهانی الی زمان برگزاری نشست های سال آینده ناتو در وارسا در خصوص امنیت و نشست بروکسل که در رابطه به توسعه اقتصادی بحث خواهد شد، دایر گردید.
رئیس جمهور غنی گفت که در زمان تدویر کنفرانس لندن حکومت ما جدید بود، اما اکنون به یک اداره کامل و کارا مبدل شده است. او اضافه کرد که در آن کنفرانس ما تعهد نموده بودیم که مبارزه با فساد اداری را در اولویت کاری خود قرار دهیم و برای تحقق این تعهد اقدامات جدی را روی دست گرفتیم.
رئیس جمهور کشور همچنان گفت که روند اصلاحات را دربخش های گوناگون آغاز نمودیم، مانند اصلاح سیستم خدمات ملکی، ساختار مجدد برنامه رشد ظرفیت ها مبتنی بر نتایج، اصلاحات در سیستم عدلی و قضای، گمرکات و رسیدگی به قضیهء کابل بانک.  
رئیس جمهور غنی گفت: یکی دیگر از برنامه های ما اصلاحات و تقویت سکتور خصوصی بود و به همین منظور قرار است  در سال آینده کمپاین گسترده ای را بخاطر تشویق شرکت های بین المللی و منطقوی به سرمایه گذاری در افغانستان، راه اندازی کنیم.
رئیس جمهور کشور افزود که  بودجه سازی مؤثر، برنامه دوم اصلاحاتی حکومت ما می باشد و تسریع روند مبارزه علیه فساد اداری و مدیریت مصارف پروژه ها نیز شامل اصلاحاتی میباشد که با کشور های جهان تعهد نموده بودیم.
رئیس جمهور غنی در زمینهء تنظیم بودجه گفت که بودجه ها بگونه تخصصی داده میشود و با در نظر داشت ظرفیت ها این روند میتواند باعث رشد و پویایی اقتصاد گردد.
رئیس جمهور غنی گفت که تعهد دیگر ما در راستای توانمند سازی زنان و حقوق بشر بود، که در اوایل سال جاری حکومت افغانستان برنامه تازه را آغاز نمود، تا حقوق زنان تقویت شده و مصئونیت آنان تضمین گردد و همچنان تقویت حقوق بشر نیز در صدر تعهدات ما قرار دارد.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی با اشاره به عناصر عمده استراتیژی اقتصادی خاطر نشان کرد که بخش عمدهء را افزایش تولیدات داخلی از طریق تمرکز بالای سرمایه گذاری ها در بخش زراعت، معادن، زیربنا ها و اتصال منطقوی تشکیل میدهد.
رئیس  جمهور کشور تصریح نمود که افغانستان نیاز به ایجاد بازارهای دارد که شرکت ها رقابت سالم نموده تا شغل ایجاد گردد و اینگونه همکاری بین دولت و سکتور خصوصی اقتصاد کشور را تقویت نماید.
رئیس جمهور کشور در مورد طرحی صحبت نمود که میتواند کیفیت پلانگذاری را بهبود بخشیده و همچنان سیستم گزارش دهی را سریع سازد، تا به اساس آن وزارت مالیه بتواند بر روند تطبیق برنامه ها نظارت دقیق تر داشته باشد و باعث بلند رفتن کیفیت کار پروژه ها گردد.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی در رابطه به پروسه صلح  گفت که در صورت مساعد بودن شرایط و آمادگی جانب مقابل برای تأمین صلح در کشور، این بحث ادامه خواهد یافت، تا جنگ و کشتار مردم بیگناه خاتمه یابد.
رئیس جمهور در پایان سخنرانی خود تأکید نمود که حکومت افغانستان برای رشد اقتصادی تعهد مستحکم دارد و همچنان بخاطر ساده سازی قانون مالیات اقداماتی را روی دست خواهد گرفت.
در این نشست بر علاوه مسئولین عالی رتبه دولت افغانستان، مقامات بیش از۳۰ کشور جهان و۴۰سازمان بین المللی، حضوردارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا