سیاست

رئیس جمهور غنی با وکلای گذر و متنفذین نواحی ۲۲ گانه شهر کابل دیدار کرد

کابل باختر/ 22/ جوزا
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شب گذشته طی دیداری با وکلای گذر و متنفذین نواحی ۲۲ گانه شهر کابل، خواست ها و مشکلات آنان را استماع نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا محمد اسحاق انوری منشی نواحی ۲۲ گانه شهر کابل، فواد نسیمی وکیل ناحیه ۷، حاجی عبدالمجیب صافی وکیل ناحیه ۱۲ و احمد گل توتاخیل رئیس وکلای ناحیه ۹ به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و از رئیس جمهور بخاطر اینکه همواره به مشوره ها ارزش قایل بوده و به مردم مراجعه کرده است، تشکری نمودند و مراتب تسلیت و همدردی شانرا بخاطر رویدادهای اخیر تروریسی، در کشور  ابراز کردند.
آنان با اشاره به مشکلات ناشی از راه بندی ها از سوی سفارت خانه ها، ادارات و زورمندان به بهانه تهدید های امنیتی گفتند که دیوار های سمنتی و موانع، برای شهر کابل چهره جنگی داده که برعلاوۀ بندش راه، بالای امنیت روانی مردم نیز تاثیر منفی گذاشته است.
آنان پیشنهاد کردند که برای دور ساختن این موانع یک کمیسیون با صلاحیت ایجاد شود و در هماهنگی با وکلای گذر، این نهادها و زورمندان مجبور شوند تا راه ها را باز کنند و دیوارهای سمنتی را به عوض راه ها در چهاردیواری خانه های شان بگذارند و به بهانه امنیت یک شخص، تمام راه ها را مسدود ننمایند.
وکلای گذر و متنفذین نواحی ۲۲ گانه شهر کابل بااشاره به اعتراضات اخیر در شهر کابل، گفتند که برپایی خیمه ها، مشکلات زیادی را در شهر کابل به وجود آورده است. آنها افزودند که اعتراضات حق مردم است، اما بندش راه ها و ایجاد مشکلات برای مردم و زیان های مالی به آنان، به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد. همچنان از حکومت خواستند که برای برداشتن این خیمه ها اقدام قانونی نماید.
آنان با تاکید گفتند: دشمنان افغانستان که در میدان نبرد شکست خورده اند، اکنون می خواهند اختلافات داخلی را دامن بزنند. همچنان از بعضی رسانه ها نیز در این خصوص انتقاد کردند که عمداً می خواهند اذهان مردم را مغشوش نموده و فضای بی باوری را در میان شان ایجاد نمایند.
وکلا و متنفذین مذکور همچنان خواست ها و مشکلات شانرا در عرصه های مختلف از جمله نبود کانالیزاسیون در شهر کابل، بیکاری، فرار جوانان از کشور، پائین آمدن سطح آب، محیط زیست آلوده، پلانی ساختن مناطق غیر پلان شده و انکشاف متوازن نواحی ۱۲ گانه شهر کابل،  ابراز داشتند.
رئیس جمهور غنی پس از استماع خواست ها و پیشنهادات آنان گفت که کابل در گلیم غم نشسته است و برای شما منحیث وکلای مردم، گذر و نواحی بخاطر رویداد های اخیر تسلیت می گویم و آرزو دارم که تسلیت مرا قبول کنید و مراتب تاثر مرا به خانواده های قربانیان نیز برسانید.
رئیس جمهور افزود که هدف این چنین حمله بزرگ تروریستی در کابل این بود که در یک روز کابل را از دیپلومات ها خالی سازد، اما  پولیس ما، ۱۳ قربانی دادند و نگذاشتند که تانکر مملو از مواد انفجاری پیش برود و تمام آنان در حادثه ناپدید شدند، اما یاد و خاطره شان فراموش نخواهد شد و رسیدگی به خانواده های آنان،  وجیبه ملی همه ماست.
وی گفت که هدف دوم دشمن این بود که مانع برگزاری کنفرانس پروسه کابل شوند که برای نخستین بار از سوی افغان ها رهبری و تحت عنوان کابل دایر می شد، اما خوشبختانه ما کنفرانس را به گونه موفقانه برگزار کردیم و دشمن نتوانست مانع آن شود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمانیکه یک رویداد به وقوع می پیوندند، ما باید متحد شویم، بعضی از شهریان ما که درد دارند، باید گرۀ را که به دست باز می شود، به دندان باز نکنند زیرا تا هنوز راه صحبت و گفتگو مسدود نشده است.
رئیس جمهور غنی گفت که هدف این چنین نشست ها این است که در خصوص امنیت،  بخصوص امنیت شهر کابل یک اجماع ایجاد گردد، حدود آزادی ها را باید شما تعیین کنید و هزینه بندش راه ها را باید سنجش نمایید، بعد از آن من از شما خواهم خواست، با آنانیکه از این اجماع عدول می کنند، چه برخوردی صورت گیرد.
رئیس جمهور، مردم را به اتحاد و همدلی فراخوانده، گفت که اگر ما در داخل متفق و متحد باشیم از بیرون ما را کسی شکست داده نمی تواند. تمام تلاش من این است که کارها را برای جانشین خود آسان سازم و برای نسل های آینده، بنیاد های قوی را پایه گذاری نمایم، اما دشمن بخاطر مانع شدن این اهداف مرا به مسایل دیگر مصروف می سازد.
در اخیر این دیدار، وکلای گذر و متنفذین نواحی ۲۲ گانه شهر کابل ضمن ابراز حمایت از برنامه های حکومت، دستار عزت را بر سر رئیس جمهور گذاشتند و برای موصوف موفقیت های بیشتر آرزو نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا