سیاست

رییس جمهور اوکراین در تماس تیلفونی، مراتب تسلیت و غمشریکی خویش را با رییس جمهور غنی، ابراز کرد

کابل/۲۰ جدی/باختر
ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین دیروز در یک تماس تیلفونی با محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به خاطر جان باختن ۱۰ تن از شهروندان افغان در اثر سقوط طیارۀ اوکراینی، ابراز کرد و از طریق حکومت افغانستان با خانواده های قربانیان سانحۀ مذکور نیز غمشریکی کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ٬ در این مکالمه تیلفونی، رییس جمهوری اوکراین گفت که ما تیم بررسی را به ایران فرستاده ایم تا چگونگی وقوع این تراژیدی را بررسی کند و تاکید کرد که اولویت اوکراین این است تا حادثۀ متذکره به گونه شفاف و همه جانبه بررسی شود و عوامل و حقایق که در این تراژیدی نهفته است، روشن شود.
در مقابل، رییس جمهوری ضمن اینکه مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به رییس جمهوری اوکراین به خاطر سقوط طیارۀ مذکور و جان باختن مسافران اوکراینی و سایر کشورها، ابراز کرد و گفت که مراتب تسلیت و غمشریکی مرا به خانواده های قربانیان و ادارۀ هوانوردی اوکراین نیز ابراز کنید.
رییس جمهوری کشور گفت که با تاسف فراوان، ۱۰ تن از هموطنان ما نیز در این سانحۀ المناک، جان باختند و ما تلاش می کنیم تا اقارب آنان را شناسایی و با ایشان غمشریکی و کمک کنیم.
رییس جمهوری، ابراز امیدواری کرد که مقامات ایرانی در زمینۀ چگونگی بررسی ها و تحقیقات شفاف و واضح این سانحه با اوکراین همکاری کند و ما از تلاش های شما به خاطر دریافت حقایق این تراژیدی و شریک ساختن یافته های تان با ما، مطمئن هستیم.
رییس جمهوری در اخیر این تماس تیلفونی، گفت که ما امیدوار هستیم تا مقامات مربوط ایرانی، جعبۀ سیاه را در اختیار تیم های بررسی کننده، قرار دهند.# شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا