سیاست

محمد كريم خليلي: بازگشت افغانستان به گذشته ناممکن است

 

كابل باختر 16 ميزان

اعضای زنان شورای هماهنگی اقوام افغانستان، بعد از ظهر امروز با محمدکریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمودند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر،دراین دیدار که فوزیه ناصر یار گلدره ای عضو ولسی جرگه و رضا هاشمی رییس شورای هماهنگی اقوام افغانستان نیز حضور داشتند؛ دیدار کنندگان درمورد فعالیت های این شورا به معاون رییس جمهور معلومات داده اظهارداشتند که این شورا متشکل از اقوام مختلف کشور بوده  و از چند سال به این طرف تلاش های گسترده را در زمینه های مختلف انجام داده  و این شورا در راستای رشد و خودکفایی زنان و خانواده های بدون سرپرست نیز اقدامات و فعالیت هایی داشته است.

آنان همچنین گفتند که زنان نقش مساویانۀ را در تمامی فعالیت های شورای هماهنگی اقوام افغانستان در مرکز و ولایات داشته است.اعضای زنان شورای هماهنگی اقوام افغانستان به نقش زنان در پروسه صلح تاکید ورزیده و از دولت نیز تقاضا نمودند تا در مورد رفع خشونت علیه زنان توجه بیشتر نماید.

سپس معاون رییس جمهور ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، اظهارداشت که ازقبل درجریان تلاش و فعالیت های شورای هماهنگی اقوام افغانستان قرار داشته و به باور وی موجودیت نهادهای مدنی و مردمی، درجهت کاهش مشکلات موجود در کشور، گامی به پیش محسوب می گردد.

وی اعضای شورای متذکره را در فعالیت های اجتماعی ازجمله توجه به رشد و انکشافِ توانمندی زنان و خانواده های بی سرپرست تشویق نموده گفت: دشمنان مردم افغانستان تلاش می کنند با استفاده از ایجاد اختلاف و پراکندگی تحت عناوین مختلف، وحدت و همدلی مردم را بشکنند؛ اما مردم باهم برادر افغانستان هوشیار تر از آن اند که دشمنان آنها بتوانند زمینه های نفاق و اختلاف را در بین آنها ایجاد کنند.

معاون رییس جمهور با اشاره به فصل جدید و فرصت های که در عرصه های مختلف برای زنان فراهم شده است گفت؛ تمام اقشار مردم افغانستان ازجمله زنان باید تلاش جدی نمایند تا دست آورد های فصل جدید همچنان حفظ شده و افغانستانِ پس از سال 2014 به سمتِ  رفاه، آسایش، ترقی، تکامل و پیشرفت سوق داده شود.

معاون رییس جمهور تاکید ورزید که بازگشت افغانستان به گذشته ناممکن است وحفظ دست آورد های جدید درصورت تحقق می یابد که شهروندان کشور در سایه وحدت و همدلی از ارزش های نوین با قاطعیت حمایت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا