اعلامیهسیاستامنیت

اعلامیۀ مطبوعاتی ریاست جمهوری در پیوند به حملۀ تروریستی در بامیان

کابل/ ۵قوس/ باختر

دشمنان افغانستان به سلسلۀ جنایات شان دیروز با انجام یک حملۀ تروریستی در ساحۀ سرک نو شهر بامیان، شماری از هموطنان ما را شهید و زخمی کردند.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور با تقبیح این حملۀ تروریستی، گفت که طالبان و سایر گروه های تروریستی متاسفانه در این اواخر با تشدید خشونت در نقاط مختلف کشور، افراد ملکی را هدف قرار می دهند و تاسیسات عام المنفعه را آسیب  می رسانند.

با توجه به تشدید خشونت ها در کشور، رییس جمهوری کشور در سخنرانی خویش در کنفرانس جینوا برای افغانستان یکبار دیگر خواهان آتش بس فوری شد و خطاب به جامعۀ بین المللی گفت که همکاری های شان را با دولت افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم ادامه دهند.

همچنان در این کنفرانس مقامات کشورهای جهان و سرمنشی سازمان ملل متحد نیز خواهان توقف فوری خشونت های جاری در افغانستان شدند و از طالبان خواستند که آتش بس را بپذیرند. آنان تاکید کردند که نتایج مذاکرات صلح در دوحه باید قطع خشونت در افغانستان باشد.

رییس جمهوری با ابراز مراتب تسلیت و غمشریکی با خانواده های شهدای این رویداد تروریستی، به مسوولان مربوط به خاطر رسیدگی به ورثۀ شهدا و تداوی مجروحان، هدایت داد. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا