امنیت

قوماندان قول اردو هلمند خبر رها کردن مارجه را رد کرد

لشکرگاه باختر 5 جدی
مسوولان امنیتی هلمند شایعاتی را رد نمودند که گویا نیروهای امنیتی افغان در نگهداری ولسوالی مارجه ناکام مانده و این ولسوالی را به طالبان مسلح رها می کنند .
چند روز قبل شماری از رسانه ها درمرکز اسنادی را به نشر سپردند که در آن قول اردوی215 میوند، به وزارت دفاع ملی مکتوب فرستاده که آن ها از ولسوالی مارجه حفاظت کرده نمی توانند و این ولسوالی را به مخالفین مسلح رها میکنند .
به گفته منابع، دراین مورد چند مکتوب تبادله شده که در آن از وسایل و وسایط نیز یاد آوری شده که قبل از سقوط ولسوالی باید به هدف جلوگیری از استفاده طالبان مسلح تخریب و یا منتقل گردد.
دیروز شماری از اعضای ولسی جرگه در مورد این موضوع صحبت نموده و فیصله نموده اند که وزیر دفاع ملی باید در ارتباط به این موضوع استجواب گردد.
اما بریدجنرال ولی محمد احمدزی قوماندان قول اردوی 215 میوند گفت که آن ها در مورد رهایی مارجه نه کدام خواست نموده  ونه هم مکتوب تبادله کرده اند .
موصوف به آژانس باختر گفت که فعلاً هزاران تن از  نیروهای امنیتی و وسایل جنگی به منظور حفظ امنیت درولسوالی های مارجه و نادعلی وجود دارنند و طبق پلان پیشرفت های دیگر نیز در آینده نزدیک به میان خواهد آمد.
احمدزی به تمامی هلمندی ها اطمینان  داد که در آینده نزدیک مناطق زیادی را طی عملیات شفق 2 دوباره تصرف خواهد کرد و از مناطق تحت تصرف حفاظت میکنند.
قوماندان قول اردو گفت که مخالفان مسلح دراین مورد پلان بزرگ داشتند تا بالای آن ها قشار آورد و علاوه بر ولسوالی ها، لشکرگاه مرکز ولایت را نیز تصرف نماید، اما ناکام شده و به جز از تبلیغات چیزی دیگر نمی توانند.
حاجی بازگل ولسوال مارجه گفت: اگر ولسوالی مارجه رها شود فشار ها بالای مناطق نزدیک و لشکرگاه بیشتر خواهد شد، اما فعلاً نیروهای امنیتی در آن جا مشکل ندارند اسلحه، سرباز و تمامی  امکانات را دارند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا