گزارش ها

بزرگترین بیرق افغانستان در چه وضعیت است !؟

کابل باختر/ 24/ حوت
بزرگترین بیرق افغانستان که برفراز تپه وزیر اکبرخان در اهتزاز است، وضعیت آشفته دارد.
به گزارش آژانس باختر ، بیرق بزرگ افغانستان وضعیت آشفته و اسفبار دارد. این بیرق حدود هشت ماه قبل در یک مراسم ویژۀ ازسوی حامدکرزی رییس جمهوری پیشین کشور و وزیر خارجه هند برفراز تپه وزیر اکبرخان برافراشته شد.
انتخاب تپه وزیر اکبرخان برای برافراشتن این بیرق یک انتخاب تصادفی نبود بل موقعیت حساس این تپه به عنوان نقطه مرکزی شهر کابل این فرصت را به بزرگترین بیرق افغانستان داد تا بیرق یاد شده از هرگوشه شهر دیده شود .
همچنان افراشتن بیرق متذکره درتپه وزیر اکبرخان فرصت آن مساعد شد تا برای سرسبزی این تپه تا اندازه فکر شود و به یک محل زیبا و تفریحگاه شهریان کابل درآید .
درکنار آن بزرگترین بیرق افغانستان به فراز تپه وزیر اکبرخان که یک محل دیپلوماتیک نشین است نمادی از اقتدار و وحدت ملی کشور محسوب میشود.
مگر حالا این بیرق حالت اسفبار دارد. بخش از آن به پارچه کهنه و فرسوده مبدل و قسمت اخیر آن و رنگ سبز ، به چند پارچه تقسیم گردیده که میتواند مایه شرمساری افغانها باشد زیرا با دیدن آن طبعاً آن اتباع خارجی که دروزیر اکبر خان زندگی میکنند با این حالت با تمسخر برخورد می نمایند.
باید گفت،درکنار این مشکل ، تپه وزیر اکبرخان درحالیکه میتواند یک تفریحگاه برای شهریان بخصوص خانواده ها باشد مگر موجودیت افراد چرسی دراین تپه حامل مزاحمت بود و خانواده های جرئت نمیکنند دروجود چنین افراد میتوانند تپه وزیر اکبرخان را محل مصئون برای خود پندارند و از آن استفاده کنند.
شهریان کابل از نهادهای حکومتی میخواهند تا درگام نخست به وضعیت اسفبار بزرگترین بیرق ملی برفراز تپه وزیراکبرخان پایان دهند و درگام بعدی مانع ورود افراد بی بندبار و چرسی به این محل شوند.
اما یک مقام شاروالی کابل حرف دیگر دارد.
نثار حبیبی یکتن از مسوولان شاروالی کابل دراین رابطه به خبرنگار آژانس باختر گفت: بیرق که درتپه بی بی مهرو موقعیت دارد مسوولیت اش را کشور هندوستان دارد ما چند بار با آنها درتماس شده ام تا آن شرکت را که این بیرق ترتیب داده دو باره آنرا پرنت دهد، گفت: یک بار دیگر با اتشه کشور هندوستان درتماس می شوم که این مشکل حل شود.
نثار حبیبی گفت: ما ناگزیر هستیم که این بیرق را پائین کنیم تا بیرق نو را به جای آن نصب کنیم .
مگر گفته های آقای حبیبی نمیتواند قناعت دهنده باشد یک شهروند کابل میگوید: هندوستان دراین خصوص مکلفیت ندارد، هندی ها روی احترام که بر افغانها داشتند بزرگترین بیرق کشور ما را تحفه دادند درکنار آن یک ملیون دالر را برای سرسبزی تپه وزیر اکبرخان جدا کردند آنها مکلفیت ندارند، ما باید کاری نکنیم که صاحب کرم را خسته سازیم .
این مکلفیت ماست تا به خود سرو سامان دهیم و نباید هر کار را برای ما خارجی ها انجام دهند.
باید گفت که مسوولان پولیس تاکید داشته که درخصوص موجودیت چرسی ها درتپه وزیر اکبرخان تحقیق و اقدام خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا