گزارش ها

طالبان و قصد حمله بر مرکز سر پل ٬با رهبری ومدیریت یک جنرال پاکستانی

کابل    باختر  ۵   سنبله 
مسولان محلی ولایت سر پل میگویند که طالبان به رهبری یک جنرال پاکستانی قصد حمله به مرکز سر پل را دارند.
این مسولان هشدار میدهند اگر حکومت مرکزی به امنیت این ولایت توجه نکند بیم آن میرود سر پل به دست گروه طالبان سقوط کند.
محمد نور رحمانی رییس شورای ولایت سر پل گفته است، احتمال این که٬ گروه طالبان به مرکز این ولایت حمله کنند، بسیار زیاد است واگر حکومت به تجهیز واکمال نیروهای امنیتی مستقر دراین ولایت توجه نکنند مرکز سر پل سقوط خواهد کرد.
اوگفته است که باشنده گان سر پل از حملات گسترده گروه طالبان نگرانی دارند، اما تا کنون حکومت در قبال تامین امنیت سر پل هیچ اقدامی نکرده است.
وی یاد آور شد که دشمن درنقاط مختلف ولایت سر پل آمادگی خاص خود را دارد که عملیات وسیع وگسترده را را ه اندازی کند وضعیت خیلی نگران کننده است ومشکلات جدی دامن گیر مردم این ولایت است.
وی گفته است اگر حکومت دراین مورد توجه نکند پس از وقوع حادثه ٬کنترول کردن اوضاع دشوار خواهد بود.
ذبیح الله امانی سخنگوی والی سر پل هم  می گوید که  گزارش های کشفی واستخباراتی برای ما رسیده که طالبان قصد حمله بالای مرکز این ولایت را دارند واین گروه در ساحات تحت تسلط شان در قریه  لغمانی و کته قلعه تجمع نموده وقصد حمله وسیع بر مرکز سرپل را دارند.
وی گفته است هر چند نیروهای موجود در مرکز سرپل به همکاری خیزش های مردمی مانند گذشته آمادگی کامل دارند تا از این ولایت دفاع نمایند، اما ضرورت به کمک های عاجل از مرکزنیز میباشد.
این نگرانی ها در بین مردم سر پل در حالی مطرح میشود که به گفته مقام های محلی طالبان به رهبری جنرال نبیل ٬ جنرال  متقاعد ارتش پاکستان که رهبری این گروه را در شمال افغانستان پس از شیخ مطیع الله به عهده گرفته است در حال منسجم ساختن افراد بیشتر به خاطر تصرف ولایت سر پل است.
حرف از قصد حمله طالبان بر سر پل وقرار گرفتن  یک جنرال پاکستانی به عنوان طرح ومدیریت کننده  این برنامه درحالی به زبان میاید که طالبان چندی قبل در مشارکت 7۵۰ طالب پاکستانی بر شهر غزنی حمله کردند ضمناً مطبوعات پاکستان  از کشته شدن یک جنرال متقاعد ان کشور در جنگ های ولایت فراه نیز اخباری را منتشر ساختند.
باید گفت که افراسیاب ختک فعال سیاسی در پاکستان وبشرا گوهر معاون عوامی نشنل پارتی پاکستان نیز تایید کردند که اجسادی زیادی از پاکستانی های کشته شده در جنگ های غزنی به پاکستان انتقال یافته است.
این نشان میدهد که پاکستان عامل اصلی تشدید جنگ درافغانستان است.
رییس جمهور غنی هنگام دیدار از شهر غزنی از  حضور گسترده شهروندان پاکستانی در کنار طالبان وسهم آنها در جنگ های آن شهر٬خواستاروضاحت ازسوی حکومت پاکستان شدمگر جنرال قمرباجوه رییس ستاد ارتش پاکستان این گفته  ها را رد کرد.
با وجود رد این اتهامات ٬ جنرال نیکلسون قوماندان عمومی نیروهای بین الملی در افغانستان همچنان  وزیر خارجه امریکا صریحاً گفته اند که پاکستان درعقب  ما جرا های جدید در افغانستان  است.شوخک /عبدالخالق 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا