آموزش

جاپان ساختمان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون کابل را اعمارمی كند

کابل باختر/ 22/ اسد

کار ساختمان جدید پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون کابل امروز توسط وزیر تحصیلات عالی و سفیر جاپان مقیم کابل آغاز گردید.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر در محفلیکه به همین مناسبت درتالار پوهنځی هنرهای زیبای پوهنتون کابل تدویر یافته بود ، پوهاند عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی طی صحبتی از دست آورد ها و کارکرد های رهبری وزارت تحصیلات عالی یاد کرد و گفت ، ساختمان جدید پوهنځی ساینس درصحن پوهنتون کابل به مدت هژده ماه آینده به هزینه هشت میلیون و دوصد هزار دالر امریکایی به کمک مالی دولت جاپان درچهار طبقه به شکل معیاری اعمار میگردد.

 همچنان داکتر عبید خاطر نشان کرد که کشور جاپان وزارت تحصیلات عالی را کمک های زیادی کرده و از دولت و مردم جاپان سپاسگذاریم .

او یاد آور گردید اکنون یکصد و نودتن از استادان پوهنځی ساینس و زراعت برای تحصیل به سویه های ماستری و دکتورا به کشورجاپان رفته اند.

وزیر تحصیلات عالی از سفیر جاپان خواست تا در بازسازی جاده های داخل پوهنتون و دروازه عمومی آن پوهنتون نیز همکاری نماید.

همچنان دراین محفل سفیرجاپان مقیم کابل وعده سپرد که در بازسازی سرک های داخل پوهنتون و نیز اعمار وساخت دروازه ورودی آن پوهنتون همکاری نماید.

دراخير محفل پس از آنکه سنگ تهداب ساختمان جدید پوهنځی کمپیوتر ساینس توسط وزیر تحصیلات عالی و سفیر جاپان درکابل گذاشته شد.

سفیر جاپان کلید ده عراده بس جاپانی به ارزش چهارصد وپنجاه هزار دالر امریکایی کمک کشورش را نیز به وزیر تحصیلات عالی اهدا کرد . مساعدت این بس ها به هدف پیشبرد امور آن وزارت صورت گرفته است .  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا