سیاستاخبارTOPجامعه

حوادث اخیرطبیعی، تلفات و خسارات داشته است، وزارت دولت در امور حوادث؛ در حال نیاز سنجی ها است

 

کابل3 حوت باختر

سرپررست وزارت دولت در امور رسیدګی به حوادث در دیدار با رییس کلستر، «نهاد مدد رسان که در بخش ساخت سرپناه و کمک‌های غیر خوراکی فعالیت دارد» گفت: حوادث اخیر تلفات و خسارات هنگفت برجا گذاشته است، از این رو پیش‌ بینی نیازمندی‌ ها اولویت اساسی است

دفتر مطبوعاتی دولت در امور رسیدګی به حوادث می گوید: ملا محمد عباس آخند، سرپرست آن اداره با خانم سوسن سعد رییس کلستر روی هماهنگی بیشتردر بخش رسیدگی به حوادث گفتگو کرد.

دراین دیدار، سرپرست وزارت  دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت: حوادث اخیر همچون رانش کوه در نورستان، همچنان برفباری‌ها و حوادث طبیعی دیگر در بخش های دیگر کشور، خسارات هنگفت برجا گذاشته است، از این رو پیش‌ بینی نیازمندی‌ها اولویت اساسی است، او خواستار هماهنگی مشترک میان این وزارت و موسسه کلستر شد.

سوسن سعد گفت: در فصل سرما برای بیشتر از 130 هزار خانواده آسیب‌پذیر کمک‌های عاجل بشری جمع‌آوری شده و این کمک‌ها برای بیشتر از 97 هزار از خانواده توزیع و روند توزیع برای سایر خانواده ها ادامه دارد ومتعهد شد برای به متضرران رانش کوه در نورستان نیز کمک خواهد شد.

 وی روی برنامه های نهاد مربوط در سال 2024 صحبت نموده، یاد آورشد که در امر رسیدگی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی انتقال کمک‌های عاجل بشری به ساحات آسیب‌پذیرفعال خواهند بود و درهماهنگی و همکاری مداوم را با این وزارت کار خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا