سیاست

سفیر فرانسه با محمد محقق دیدار کرد

کابل باختر9 سرطان
فرانسوا ریشیه سفیر جدید فرانسه در افغانستان امروز با محمد محقق معاون ریاست اجرائیه دیدار تعارفی نمود .
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر: در این دیدار طرفین پیرامون اوضاع امنیتی، بازسازی و همکاری های فرهنگی میان دو کشور بحث و گفتگو نمودند.
معاون ریاست اجرائیه از همکاری های دولت و مردم فرانسه با افغانستان در بخش های بازسازی، حکومتداری، مبارزه با تروریزم و آموزش و پرورش قدردانی نمود.
محمد محقق با اشاره به اوضاع امنیتی کشور گفت: با وجودی که اردو و پولیس افغانستان جوان و تازه کار اند، با آنهم پس از خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، تهدیدهای روز افزون امنیتی را موفقانه مهار نمودند و تروریستان را سرکوب کردند.
معاون ریاست اجرائیه با اشاره به حکم ریاست جمهوری در باره بسیج سراسری جهت محو بی سوادی گفت، این طرح نیازمند همکاری کشورهای دوست است، تا بتواند افغانستان در جهت محو بی سوادی گامهای موثر بردارد و نیز ما در زمینه خواستار تشریک مساعی جهانی میباشیم.
سفیر فرانسه نیز تروریزم را چالش جهانی دانست با توجه به حملات سال گذشته در پاریس گفت : فرانسه نیز یکی از قربانی های تروریزم و افراطیت میباشد.  سفیر فرانسه تاکید کرد که مبارزه با تروریزم و افراطیت نیازمند راهکارها، همکاریها و تلاشهای مشترک جامعه جهانی است. سفیر فرانسه از ادامه همکاری های کشورش به افغانستان خصوصاً درعرصه های تعلیمی و فرهنگی اطمینان داده و گفت که همکاری های فرانسه در آینده مطابق  یک زمان بندی پنج ساله در نظر گرفته شده است که از سال 2017 الی 2022 ادامه می یابد. فرانسوا ریشیه گفت که کمک کشورش به افغانستان در همه بخش های مورد نیاز از جمله در بخش های صحت، حکومتداری و بخش های فرهنگی خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا