جهان

جنرال امریکایی: طالبان هنوز شرایط خروج ما از افغانستان را فراهم نکرده اند

واشنگتن/ بی بی سی / ۲۲جوزا/ باختر
یک فرمانده امریکایی که بر نیروهای امریکایی در افغانستان نظارت دارد، گفته است که طالبان هنوز شرایط لازم برای کامل کردن برنامه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا ماه می آینده را برآورده نکرده اند.
دو طرف در ماه فبروری توافقی در این زمینه امضا کرده بودند.
به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس جنرال فرانک مکنزی، سرپرست فرماندهی مرکزی، گفت که امریکا از بخش اولیه این برنامه که براساس آن قرار است شمار سربازان خود را تا ماه جولای به ۸۶۰۰ نفر برساند جلوتر است.
با این حال جنرال مکنزی تاکید کرد که خروج کامل نیروها تا ماه می – بهار آینده – به شرایط بستگی خواهد داشت.
او در فلوریدا  در کنفرانسی ویدیویی به میزبانی موسسه شرق میانه در واشنگتن گفت: "آن شرایط چنین است: آیا می توانیم مطمین شویم که حملات علیه ما پایان خواهد یافت؟ اگراز من بپرسید در حال حاضر این شرایط کاملا مهیا نشده است ."
دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا همواره از هزینه هنگفت جنگ افغانستان ابراز نارضایتی کرده است و خواستار بازگشت سریع تر نیروهای امریکایی به  آن کشور بوده است.
جنرال مکنزی گفت: "آنچه که امریکا را تهدید می کند طالبان نیستند. هرگز طالبان نبوده اند. منبع تهدید گروه هایی استند که آنان اجازه حضورشان در افغانستان را می دهند."
او به گروه وابسته به داعش، در افغانستان و القاعده اشاره کرد.
"به باور ما طالبان دوست داعش نیستند و علیه آن کار می کند. اما برای من به این اندازه روشن نیست که آنان همین موضع را مقابل القاعده داشته باشند."
جنرال مکنزی گفت که دولت ترامپ در "ارزیابی مسیر پیش رو" در افغانستان درگیر "دیالوگ خیلی قوی" در داخل و با اعضای ناتو و شرکای ائتلافی خود است.  فریده بابک

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا