سیاست

دکتور عبدالله، عبدالله: اصلاحات در نظام انتخاباتی به زودی آغاز میشود

کابل/3/عقرب/باختر
دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان امروز با بزرگان و نمایندگان  مردم ولایت پروان٬ کاپیسا و کوهدامن دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان به آژانس باختر: در آغاز ملاقات عبدالستار مراد٬ عبدالرحیم راشد و غلام دستگیر به نمایندگی از اشتراک کنندگان صحبت کرده بر اصل حمایت مردم از رئیس اجرائیه و حکومت وحدت ملی تاکید کردند. سخنرانان از دکتور عبدالله عبدالله و محمد محقق به عنوان رهبران محبوب القلوب مردم افغانستان نام بردند. سخنرانان تاکید نمودند که حکومت وحدت ملی از تمام مردم افغانستان نمایندگی می کند و ابراز امیدواری نمودند به مشکلات واقعی مردم به عنوان یک حکومت خدمتگزار رسیدگی نماید. سخنرانان به اصل شایسته سالاری و توجه به حل مشکلات مردم این حوزه تاکید کردند.
بعداً محمدمحقق معاون ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی در این مجلس سخنرانی نموده گفت: شما کسانی هستید که از کوره های جهاد و مقاومت پیروزمندانه بیرون آمده اید.
دکتور عبدالله عبدالله از حضور مردم شمالی و نقش تاریخ ساز آنان سپاسگزاری نمود.
امنیت و استقرار در کشور و شکل گیری حکومت وحدت ملی نتیجهء قربانی و خودگذری شماست. تا آخرین لحظات برگزاری مراسم تحلیف شما گوش به آواز بودید و من از صبر و استقامت و حوصله مندی شما و همه مردم افغانستان تقدیر می کنم.
او گفت: تهداب حکومت وحدت ملی گذاشته شده است. توقع شما و ما این است تا این حکومت برای مردم افغانستان خدمت نماید. در این راه٬ رضای خدا و خدمت به شما هدف اساسی ماست. حکومت وحدت ملی ممثل ارادهء مردم افغانستان است و مردم نیز از حکومت توقع دارند تا به مشکلات آنان رسیدگی نماید.
رئیس اجرائیه افزود: یکی از وعده های ما اصلاح نظام انتخاباتی بود. این مسوولیت را ریاست اجرائیه به دوش دارد و اصلاحات در نظام انتخاباتی به زودی شروع می شود و درپی این اصلاحات باید اصل یک شهروند و یک رأي باید تحقق یابد. برگزاری لویه جرگه و تعدیل قانون اساسی از وعده های دیگرماست که باید تحقق یابد. رئیس اجرائیه در ادامهء صحبت هایش علاوه نمود: امیدواریم کابینه به زودی تشکیل شود و کابینه جدید کارهای خود را به زودی آغاز نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا