اقتصاد

افتتاح دو پروژه برق درسمنگان

ایبک 6 جدی باختر
باافتتاح دو پروژه برق درشهرایبک سمنگان در دورترین قریه ولسوالی حضرت سلطان ولایت سمنگان بیش از 260 خانواده از انرژی برق بهره مند شدند.
انجنیر محمد آصف دولت شاهی رییس احیاو انکشاف دهات سمنگان در افتتاح این دو پروژه صحبت نموده گفت : هزینه این دوپروژه برق حدود 3 ملیون افغانی گردیده که از طریق برنامه همبستگی ملی وزارت احیاو انکشاف دهات پرداخت شده است .
به گفته او دراین دوپروژه از امکانات خود ریاست برشنا سمنگان دو پایه ترانسفارمر با ظرفیت 100 الی 150 کیلووات توسط مسولین فنی ریاست نصب و منتاژگردیده و اما از طریق برنامه همبستگی ملی ریاست احیاو انکشاف دهات به طول 7 کیلو متر داخل دو قریه منطقه غزنیگگ پایه های برق نصب و بعدا لین دوانی آن تمدید شده است
او گفت: کار نصب پایه ها و لین دوانی این دوپروژه 18 ماه قبل اغاز شده بود حالا ختم گردیده و به بهره برداری سپرده شده است .
اخترمحمد خیرزاده معاون ولایت در افتتاح این دوپروژه برق که صحبت می نمود گفت : برق یکی از نیازمندی های اولیه انسان ها است که با مستفید شدن آن تغییرات زیاد در زندگی خانواده ها آمده و باشندگان از امکانات خوبی برقی بهرمند شده و مشکلات زیاد خانواده ها حل میشود .
در هیمن حال انجنیر محراب الدین جویا رییس برشنا سمنگان گفت : ازطریق ریاست برشنا سمنگان طی دوسال گذشته در 11 قریه ولسوالی حضرت سلطان به تعداد 16 پایه ترانسفارمر نصب و منتاژگردیده هم اکنون در این قریه ها بیشتر از 1500 خانواده از انرژی برق مستفید هستند.
وی گفت : در ایبک مرکز ولایت سمنگان در سال 1389 یک سب استیشن به ظرفیت 25 میگاوات منتاژ گردیده و از انرژی برق این ولایت که از برق وارداتی کشور تاجکستان تمویل میشود و هم اکنون از طریق همین سب استیشن برای 1500 خانواده در ولسوالی و همچنان برای 13000 خانواده در ایبک مرکزولایت برق توزیع شده است .
از سوی هم باشند گان این دوقریه از تمدید لین برق در قریه شان اظهار خشنودی نموده، خانشرین 25 ساله رییس شورای انکشافی قریه غزنیکگ صحبت نموده گفت : قریه ما از مرکز ولایت سمنگان بیشتر از 40 کیلومتر فاصله دارد و من هیچ گونه باور نمیکردم که روز دولت در قریه ما برق را برساند . وی در صحبت های خود همکاری خود را به نمایندگی از مردم در تامین امنیت محل شان اطمینان داده گفت : با روشن شدن برق حالا میتوانیم توسط تلویزیون از تمام رویداد های دنیا باخبر شده واز طرف دیگر از انرژی آن استفاده  کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا