جهان

امریکا انتظار دارد سالانه سه میلیارد دالر به افغانستان کمک شود

واشنگتن/دویچه وله/باختر/10 میزان
ایالات متحده امریکا اعلام کرد که انتظار دارد کشورهای کمک کننده سالانه تا سه میلیارد دالر را به افغانستان کمک کنند. نمایندگان کشورهای جهان در مورد چگونگی ادامه کمک ها به افغانستان در نشست دو روزه در بروکسل بحث خواهند کرد.
به گزارش آژانس باختر به نقل از دویچه وله مقامات ایالات متحده امریکا در حالی از چنین انتظاری سخن به میان آورده اند که همزمان از دولت افغانستان انتظار دارند پول های کمکی به صورت شفاف و در جاهای درست به مصرف برسد.
یک مقام ارشد حکومت امریکا به خبرگزاری آلمانی "دی. پی. ای" گفت کمک های انکشافی سالانه که قراراست تا چند روز دیگر در موردش در کنفرانس بروکسل صحبت شود، به ایجاد اصلاحات و مبارزه با فساد از سوی دولت افغانستان بستگی دارند.
جامعه بین المللی می خواهد در کنفرانسی تازه در بروکسل بسته کمک ها را به افغانستان تصویب کند. این بسته کمکی، سطح کمک های انکشافی به افغانستان را تا چهار سال پیش رو تضمین می کند.
در نشست افغانستان در بروکسل نمایندگان ۷۰ کشور جهان به شمول محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان شرکت خواهند کرد.
مقامات در افغانستان از آمادگی های کامل برای شرکت در این کنفرانس خبر داده اند. دولت این کشور از نشست بروکسل انتظارات زیادی دارد و به این اجلاس به عنوان یک گام مهم در راستای حمایت جهانی از افغانستان می بیند.
قبل از این نیز نشست هایی در مورد چگونگی ادامه کمک ها به افغانستان در کشورهای مختلف جهان برگزار شده است. در نشست وارسا در پولند کشورهای جهان تعهد کردند که تا سال ۲۰۲۰ برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان ۲۰ میلیارد دالر را به مصرف برسانند.
نشست بروکسل در مورد افغانستان قرار است در روزهای چهارم و پنجم اکتوبر برگزار شود. در حاشیه این نشست همچنان دو نشست دیگر نیز برگزار خواهد شد که هدفشان از سوی وزارت خارجه افغانستان جلب حمایت اقتصادی منطقه یی و توانمند سازی زنان افغانستان خوانده شده است.
مسائل مورد علاقه اتحادیه اروپا در این نشست حمایت از حکومتداری خوب، کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنان بهبود وضعیت زنان می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا