جهان

اولین مورد فوتی ویروس کرونا در ایتالیا اعلام شد

روم/ انسا/ چهارم حوت/ باختر
روبرتو سبیرانسا وزیر صحت ایتالیا روز جمعه از فوت یک شهروند 78 ساله آن کشور خبر داد که مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده بود.
وزیر صحت ایتالیا توضیح داد که مرد فوت شده در منطقه فینیتو در شمال آن کشور 10 روز به علت بیماریی که هیچ‌گونه ارتباطی با ویروس کرونا ندارد، بستری شده بود اما پس از آن به وسیله آزمایش‌هایی مشخص شد که او به ویروس کرونا مبتلا شده بود.
از سویی خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) نیز در این‌باره اعلام کرد که یک فرد بیمار در شهر بادوا در شمال ایتالیا پس از ابتلا به ویروس جدید کرونا فوت شد تا به این ترتیب مرگ اولین ایتالیایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا رقم بخورد.
مقامات صحی ایتالیا پیش از این، روز جمعه نیز اعلام کردند که 15 مورد دیگر ابتلا به ویروس کرونا در منطقه ثروتمند لومباردی شمالی و دو مورد دیگر در منطقه فینیتو در مجاورت با منطقه باردو تشخیص داده شدند.
مقامات صحی ایتالیا همچنین و همزمان با بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و پس از گزارش یک مورد مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس، اماکن عمومی را تعطیل کردند و فعالیت‌های ورزشی و تجمع‌های دینی در ده‌ها شهر و شهرک‌ها در منطقه لومباردیا واقع در شمال آن کشور را متوقف کردند.
مقامات ایتالیایی در یک کنفرانس خبری از ابتلای 5 داکتر و 9 تن دیگر به ویروس کرونا در لومباردیا خبر دادند.
در همین راستا مقامات ایتالیایی از 50 هزار شخص در منطقه لومباردیا خواستند تا در منازل‌شان باقی بمانند.
پیش از آن که وزارت خانه این تدبیر را اتخاذ کند فرانچسکو باسیرینی شهردار شهر کودونیو با نزدیک به 15 هزار نفر جمعیت، دستور بستن فوری مدارس، دفاتر شهرداری و اماکن تجاری شامل  فروشگاه‌ها، میخانه‌ها و کلوپ‌های شبانه و باشگاه‌های ورزشی را صادر کرد.
انصاری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا