ورزش

فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان عضویت ورزشی پوهنتون های آسیا را نیز کسب کرد

کابل اول عقرب باختر
فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان ضمن شرکت در مجمع عمومی فدراسیون های ورزشی پوهنتون های آسیا رسماً عضویت این فدراسیون را  نیز کسب کرد.
به گزارش آژانس باختر ، منقوش نسیمی رئیس فدراسیون ورزشی پوهنتون های کشور عضویت فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان را در فدراسیون های ورزشی پوهنتون های آسیا یک موفقیت بزرگ در راستای رشد ورزش در نهاد های تحصیلات عالی خوانده
با ابراز تبریکی به ، هیئت رهبری این وزارت، استادان و محصلان پوهنتون های کشور و تمام ملت افغانستان، گفت که عضویت فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان در فدراسیون آسیا باعث می گردد تا فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان حمایت های فدراسیون ورزشی پوهنتون های آسیا را به ویژه در بخش کمپ های ورزشی، تریننگ ها، شرکت در مسابقات در رشته های مختلف در سطح آسیا و جهان و عرضه سایر خدمات در بخش ورزش را کسب نماید.
وحید الله حمیدی سکرترجنرال و پوهنیار نجیب الله سهیم رئیس منابع بشری وزارت تحصیلات عالی و عضوی فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان که جهت شرکت در مجمع عمومی فدراسیون های ورزشی پوهنتون های آسیا دعوت شده بودند، پس از آن که گزارش فعالیت ها و دستاورد های فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان را در مجمع فدراسیون ورزشی آسیا ارائه نمودند، فدراسیون افغانستان از سوی اعضای مجمع به حیث عضو انتخاب شد.
به گفته وحید الله حمیدی قرار است  در نشست های بعدی میان رئیس و مسوولان فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان با فدراسیون ورزشی پوهنتون های آسیا پروتوکول های  به هدف رشد و تقویه فدراسیون های ورزشی پوهنتون های افغانستان به امضا برسد.
قابل ذکر است  که فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان قبلاً عضویت فدراسیون ورزشی پوهنتون های جهان را درسال 2015 کسب نموده است.
این فدراسیون به حمایت وزیر تحصیلات عالی و تحت ریاست منقوش نسیمی در سال 2014 اساس گذاری گردیده و تا کنون دستاورد های زیادی را در مسابقات داخلی و خارجی بدست آورده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا