سیاستاخبار

رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری: در سه ماه اخیر سه نهاد موازی در کمیسیون مبارزه با فساد اداری مدغم شده اند

کابل/ 18 حمل/ باختر

رییس کمیسیون عالی مبارزه با فساد اداری می گوید: در سه ماه اخیر سه نهاد موازی با کمیسیون مبارزه با فساد اداری مدغم شده اند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ ایجاد نهاد جامع مبارزه با فساد اداری و ادغام نهادهای موازی در آن، از تعهدات حکومت جمهوری اسلامی افغانستان در راستای مبارزه جدی با فساداداری است.

عبدالقیوم نظامی، رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری امروز در یک نشست خبری گفت: “این کمیسیون در جریان بیشتر از ۳ ماه از آغاز کارش تاکنون توانسته است سه نهاد موازی از جمله سکرتریت ویژۀ مبارزه با فساد اداری، ادارۀ ثبت و بررسی دارایی ها و کمیتۀ مستقل مشترک مبارزه با فساداداری  یا “میک” را به گونۀ کامل در این کمیسیون مدغم کند.

رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری گفت: “از زمان ایجاد کمیسیون مبارزه با فساداداری، معاشات 127 تن از مقامات عالی رتبۀ دولتی به دلیل عدم ثبت فورم و بررسی دارایی‌ها شان به حالت تعلیق قرارگرفته بود که از این میان، 112 تن آنان فورم ثبت و بررسی دارایی شان را به این کمیسیون ارائه کردند“.

نظامی گفت: “هنوزهم معاشات 15 تن از مقامات عالی رتبۀ دولتی به دلیل ثبت نکردن فورم ثبت و بررسی دارایی‌های شان در حالت تعلیق قرار دارد“.

او، افزود که حکم ادغام ادارۀ بازرس به این کمیسیون نیز، اخیراً صادر شده است.

نظامی، ادغام اداره های موازی با کمیسیون مبارزه با فساد اداری را تعهد رهبری حکومت در امر مبارزه با فساد اداری از یک مجرای واحد عنوان کرد.

رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری، همچنان گفت که کار تدوین استراتیژی مبارزه با فساد اداری برای سال مالی ۱۴۰۰ ازسوی این کمیسیون تکمیل شده است و به زودی به منظور تصویب به شورای عالی حاکمیت قانون ارائه خواهد شد.

او، تدابیر پیشگیرانۀ مبارزه با فساد اداری را از وظایف اساسی کمیسیون مبارزه با فساد اداری دانست و افزود: ادارۀ ثبت و بررسی دارایی های کمیسیون، مجموعا ۵۲۰۰ فورم ثبت و اشاعۀ دارایی های مقامات عالی رتبۀ دولتی را ثبت کرده است که از آن جمله ۱۳۶۵ فورم آن بررسی ابتدایی شده است، روند بررسی و تدقیق ۶۵۰ فورم دیگر تکمیل و ۱۲۵ فورم دارایی مقامات عالی رتبۀ دولتی از ویب سایت ادارۀ امور ریاست جمهوری به نشر رسیده است.

نظامی، تصریح کرد که کمیسیون مبارزه با فساد اداری از زمان تأسیس تا ختم ربع اول کاری اش جمعا ۴۷ مورد شکایت را اخذ و تحت بررسی قرار داده است که از این جمله، ۱۶ قضیه آن به ادارۀ لوی څارنوالی ارسال شده است.

کمیسیون مبارزه با فساد اداری به عنوان نهاد مرکزی مبارزه با فساد، امور مرتبط به جلوگیری از فساداداری، هماهنگی و انسجام میان نهادهای مبارزه با فساد اداری، تسریع اقدامات مبارزه با فساد اداری و دریافت و بررسی شکایات و اطلاعات در زمینۀ مبارزه با فساداداری را در اولویت کاری خود قرارداده است. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا