صحت

وزارت صحت عامه مرکز معلومات صحی رایگان را با شماره 166 درشفاخانه جمهوریت افتتاح نمود

کابل باختر/ 12/ سنبله
وزارت صحت عامه امروز مرکز معلومات صحی توسط تیلفون های همراه را درشفاخانه جمهوریت افتتاح و به بهره برداری سپرد.
به گزارش آژانس باختر ، عبدالبصیر سرورمعین وزارت صحت عامه میگوید ، هدف عمده و اساسی این مرکز معلومات صحی ارائه مشوره های صحی مسلکی بوده و بیشتر دربخشهای صحت باروری ، واکسین ها و تغذیه برای ارتقاء صحت ، حمایت ازتغییر دررفتار و سلوک مردم (خصوصاً خانم ها )، راهنمائی جهت زندگی بهتر و صحتمند ، افزایش کلی ظرفیت ، آموزش درمراقبت های ابتدایی صحی و صرفه جویی از مصارف هنگفت برای هموطنان ما خصوصاً مردم مناطق دوردست میباشد.
این مرکز درابتدا درسه بخش عمده عرضه خدمات صحی (صحت باروری ، واکسین ها و تغذیه ) را ارائه میکند و هموطنان ما میتوانند ، معلومات و مشوره های مفیدی را بدست بیاورند . این مرکز درحال حاضر ظرفیت دریافت حدود 300 تا 350 تماس را دراوقات رسمی روز از شماره های مختلف دارد و درآینده نزدیک نظر به ضرورت، ساحات خدمات صحی ما توسعه خواهد یافت.
وی اظهار امیدواری کرد ، خدمات مشوره دهی توسط این مرکز میتواند جلوبیشتر امراض و مشکلات صحی راگرفته و به بهبود و ارتقای صحت خانواده ها مخصوصاً اطفال و مادران کمک نماید و خانواده ها میتوانند به کمک مشاورین این مرکز ازامکاناتی که درخانه های شان دارند دراین زمینه استفاده نمایند .
معین وزارت صحت عامه همچنان اظهار داشت که این وزارت برعلاوه عرضه خدمات صحی باکیفیت ، تلاش میورزد که سطح آگاهی صحی مردم را از طرق مختلف بلند ببرد که خوشبختانه اینک با افتتاح این مرکز معلومات صحی به این هدف به یک گام بزرگ نزدیکتر شده است.
با ایجاد این مرکز معلومات صحی هموطنان ما بخصوص آنانیکه درنقاط مختلف و دوردست کشور زندگی میکنند و دسترسی به مراکز صحی و شفاخانه ها را ندارند ، میتوانند با یک تماس رایگان به شارت کود 166 از طریق شرکت های مخابراتی سلام ، اتصالات ، افغان بیسیم وروشن به مرکز معلومات صحی ، با دوکتوران متخصص صحبت نموده و از مشوره های صحی به صورت رایگان مستفید شوند.
این خدمات فعلاً دراوقات رسمی از ساعت 8 صبح الی 4 عصر توسط شش تن ازدوکتوران ورزیده که سه تن آنان زن و سه تن دیگر مرد میباشد پیش برده میشود. خدمات این مرکز برای تمام دارندگان تیلفون های همراه رایگان و یکسان درسراسر کشور قابل استفاده میباشد.
این شبکه به کمک شرکت مخابراتی پیوست فعال گردیده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا