امنیت

طالبان : استادان و محصلان پوهنتون قندهار را پس از بررسی آزاد می کنیم

شهرغزنی 23 جوزا باختر
طالبان مسلح درولایت غزنی گفته اند که استادان و محصلان گروگان را پس از بررسی رها می کنند.
به روز چهارشنبه سی وپنج استاد و محصل پوهنتون قندهارهنگامی که برای سپری کردن رخصتی های شان به سوی پایتخت درحرکت بودند درنزدیکی بازارولسوالی قره باغ آماج حملۀ گروهی ازطالبان مسلح قرارگرفتند وربوده شدند.
روزگذشته برخی مقامات ولایت غزنی درگفتگو با آژانس خبری باخترازرهایی حداقل بیست تن از این گروگان ها ازسوی طالبان مسلح خبردادند اما اکنون معاون والی این ولایت می گوید که تاهنوزهیچ یک از گروگان ها ازچنگ جنگجویان رها نه شده اند.
محمد علی احمدی معاون والی غزنی می گوید که ظاهراً طالبان رهایی این استادان و محصلان را به بعد از برگزاری انتخابات به تعویق انداخته اند.
ازسویی هم معاون والی غزنی از دو دسته گی میان طالبان پاکستانی وطالبان افغانستانی درزمینۀ چگونه گی رهایی خبرمی دهد.
به گفتۀ این مقام محلی، طالبان پاکستانی دربرابررهایی این استادان و محصلان خواهان آزادی چند عضواین گروه اززندان های افغانستان اند اما طالبان افغانستانی به این درخواست آنان واکنش نشان داده اند.
اما محمد علی احمدی می گوید، طالبان افغانی که مسوول اصلی این گروگان گیری اند در بدل رهایی این استادان و محصلان شرطی نه گذاشته اند.
یک بزرگ قومی ولایت غزنی که نه خواست نامش فاش شود می گوید که طالبان گفته اند درمیان استادان و محصلان گروگان گرفته شده افراد مشکوکی نیز وجود دارند که احتمالاً برای انتخابات ریاست جمهوری کمپاین می کرده اند.
طالبان گروگان گیر به این بزرگ قومی گفته اند که استادان و محصلان ربوده شده پس ازبررسی آنان رها خواهند شد.
درین حال یک مسوول امنیتی ولایت غزنی می گوید که نظربه اطلاعات کشفی آنان، طالبان مسلح این استادان و محصلان را به ولسوالی گیرو انتقال داده اند و هراز گاهی موقعیت آنان را تغییرمی دهند.
این درحالیست که نهاد های اکادمیک و پوهنتون ها در افغانستان ازطالبان مسلح خواسته اند تا استادان و محصلان ربوده شده را رها کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا