تبصره و مرور بر مطبوعات

روزنامه های دولتی درشماره امروزی شان روی کدام موضوع بحث کردند

کابل باختر/ 12/ جوزا
روزنامه اصلاح سرمقاله شماره امروزی خود را با این عنوان تحریر داشته – عقده گشایی و انتقام گیری طالبان ازمردم ، نویسنده سرمقاله نوشته ، گرچه این باراول نیست که طالبان مردمان ملکی و بی دفاع را میکشند و خون می ریزانند ، اما تحلیل ها این است که این بار طالبان درحقیقت از سرعقده گشایی ، انتقام شکست ها و سرخوردگی های شان را ازمردم گرفتند.
مشاور امنیت ملی برتقویت همکاری های نظامی و اقتصادی با آذربایجان تاکید کرد ، نخستین مجتمع تعلیمی و تحصیلی خصوصی برای دختران افتتاح شد ، قرارداد بازسازی 20 شبکه آبیاری در 5 ولایت کشور امضاء شد ، ازجمله عناوین است که صفحه نخست روزنامه اصلاح با آن دیزاین شده است .
این روزنامه در صفحه های دیگرش به مطالب سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و جالب وخواندنی نیز پرداخته است.
روزنامه هیواد تیتر امروز خود را درپیوند به حادثه گروگان گیری مسافران کندز اختصاص داده نوشته به شهادت رساندن مسافران کندزی یک عمل نابخشودنیست .
همچنان این روزنامه حکم محمد اشرف غنی رییس جمهور را درپیوند معرفی دگرجنرال عبدالله خان به صفت وزیر دفاع کشور درصفحه نخست خود نشرنموده است.
روزنامه هیواد سرمقاله امروزی خود را دررابطه به حفاظت شاهراه بزرگ کشور تحریر نموده است همچنان این روزنامه مطلبی درپیوند روزجهانی زبان پشتو تحریر نموده است.
میله گل سنجد ، پیام رییس جمهور به مناسبت روز جهانی کودک ، کشته شدن یک قوماندان مهم طالبان باچهارتن افرادش ازجمله مطالب است که روزنامه هیواد به آن پرداخته است .
رییس جمهور از حادثه ربودن مسافران توسط طالبان شدیداً متاثر شده روزنامه انیس با این پیام صفحه نخست خود را تزیین نموده است.
عنوان دومی شماره امروزی انیس چنین تحریر شده ، رییس جمهور غنی اعتماد نامه سفیر جدید امارات متحده عربی را پذیرفت.
همچنان این روزنامه متن کامل سخنرانی اشرف غنی رییس جمهور اسلامی افغانستان درنخستین جلسه کمیسیون عالی توسعه شهری ومراسم افتتاح پروژه بازسازی قصر دارالامان بدست نشر سپرده است.
ازروزجهانی منع تنباکو تجلیل شد دراین روز تنباکورا سبب امراض سرطان ، فشارخون ، امراض قلبی و تنفسی مزمن ، شکر، بلند رفتن چربی خون و نیز افزایش وزن خوانده اند.
روزنامه انیس به سایر مسایل نیز توجه نموده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا