اقتصاد

دواعشاریه هشت میلیارد دالر در بخش مخابرات سرمایه گذاری شده است

کابل باختر 11 میزان
سر پرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی امروز در کنفرانس خبری که پیرامون دست آوردهای سه سال اخیر این وزارت صحبت می کرد گفت که عواید به دست آمده از بخش مخابرات از سال 1393 تا آخر ماه سنبله سال روان در حدود44 میلیارد افغانی می رسد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، شهزاد گل آریوبی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی دستاورد ها و فعالیت های این وزارت را در سه سال اخیر چشم گیر دانسته گفت که عواید مجموعی این وزارت از بخش مخابرات در سه سال اخیربه شمول 9 ماه سال جاری  با تفکیک سال نزدیک به 44 میلیارد افغانی، عواید پوستی در همین مدت نزدیک به 890 میلیون افغانی  و عواید افغان تیلی کام در سه سال گذشته در حدود 21 میلیارد افغانی می باشد .
به گفته وی امکان افزایش این عواید در سال های آینده نیز وجود دارد.
آریوبی بیان داشت که 25 ولایت در حال حاضر از طریق شبکه فایبر نوری وصل است که با آغاز بخش چهارم شبکه فایبر نوری که افغانستان را به چین وصل می کند 9 ولایت دیگر نیز با هم وصل خواهد شد.
سرپرست وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی همچنان بیان داشت که بعد از این بخش خصوصی نیز می تواند در بخش فایبر نوری سرمایه گزاری کند.وی از تسریع روند خدمات پوستی در کشور در آینده نزدیک نیز خبر داد.
نجیب الله عزیزی رییس اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان نیز در این نشست خبری صحبت کرد و گفت که این اداره در نظر دارد تا سال 2021 پنجاه فیصد نفوس کشور از خدمات انترنتی مستفید شوند.
عزیزی علاوه کرد که تا حال دو اعشاریه 8 میلیارد دالر از سوی شش شرکت مخابراتی در عرصه خدمات مخابراتی سرمایه گزاری شده است و تا حال 24 میلیون سیمکارت از سوی این شرکت ها به فروش رسیده است که از این میان 18 میلیون آن فعال می باشد.مجیب الله مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا