جامعه

در هفت زون کشور مراکز آزمون کمیسیون اصلاحات اداری ایجاد شد

کابل ۱۵ اسد باختر
کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی دیروزشش مرکز آزمون کامپیوتری مجهز با فن‌آوری‌ پیش‌رفته در ولایت‌های قندهار، هرات، خوست، ننگرهار، بامیان، بلخ و یک مرکز دیگر در انستیتوت خدمات ملکی در کابل گشایش یافت. هم‌زمان با این، نخستین آزمون کامپیوتری برای بست‌های سه و چهار در این مراکز برگزار شد.
هدف از ایجاد مراکز جدید آزمون، استانداردسازی آزمون‌های رقابتی، از میان برداشتن مداخلۀ انسانی و تأمین شفافیت در استخدام‌های اداره‌های خدمات عامه است.
مراکز آزمون کامپیوتری در ولایت ها از طریق یک سیستم ارتباطی واحد و مصون به مرکز آزمون در کابل متصل است. آزمون‌دهندگان در مراکز ولایتی، دقایقی پیش از برگزاری آزمون نام‌های کاربری و پاسوردهای‌شان را از طریق مرکز آزمون کابل به دست می‌آورند. همین‌که آزمون در مراکز ولایتی آغاز شد، پرسش‌های آزمون نیز از مرکز آزمون  های کابل در اختیار شرکت‌کنندگان آزمون قرار می‌گیرد. جریان آزمون در مراکز ولایتی از سوی یک اتاق اداره در مرکز آزمون کابل نظارت می‌شود. شرکت‌کنندگان بلافاصله پس از پایان آزمون ها، نتایج‌شان را دریافت می‌کنند.
احمدنادر نادری، رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی که برای گشایش رسمی مراکز آزمون های کامپیوتری، دیروز به قندهار رفت از شهروندان خواست تا در راستای به موفقیت رسانیدن این اقدامات اصلاحی، با کمیسیون همکار باشند.
نادری اظهار داشت: «پیش از این برای رسیدن به بست‌های خدمات ملکی باید شناخت وواسطه می‌داشتید، کسانی را می‌شناختید و یا پول می‌پرداختید، برای شهروندان عاجز و بی‌پول و بی‌واسطه بسیار سخت بود که در ادارات شامل شوند. امروز اما از طریق این مراکز، دیگر به واسطه و پول نیاز نیست و فقط استعداد و ظرفیتی که دارید مهم است. بین کامپیوتر و شرکت‌کنندۀ آزمون، دیگر مداخله‌ای در کار نیست.»
رییس کمیسیون وعده داد که تا پایان امسال،۱۴ مرکز آزمون با تجهیزات لازم، در ولایت‌های دیگر کشور نیز ایجاد می‌شود.
شرکت‌کنندگان نخستین آزمون کامپیوتری در ولایت قندهار از چگونگی برگزاری این آزمون ابراز رضایت کردند.
میرزمان همدرد می‌گوید: «حالا سیستم از ما آزمون می‌گیرد و دست زورمندان کوتاه است.»
آغامحمد، شرکت‌کنندۀ دیگر می‌گوید با آمدن اصلاحات جدید او موفق شده است پس از دیرها شارت‌لیست شود و انتظار دارد تا به بست مورد نظرش راه بیابد.
احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا