سیاست

رئیس جمهورغنی با رئیس شورای المپیک آسیا دیدار کرد

کابل 27 سنبله باختر
محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان روزگذشته در اقامتگاه خود  در عشق آباد پایتخت ترکمنستان با شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورا المپیک آسیا دیدار کرد.
به اساس معلومات معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری  به آژانس باختر رئیس شورای المپیک آسیا از اشتراک رئیس جمهور غنی در مراسم افتتاح مسابقات بین المللی آسیایی تشکر کرد و همچنان کسب مدال ها را از جانب ورزشکاران افغان در نخستین روز این مسابقات تبریک گفت.
شیخ احمد الفهد الصباح گفت که هدف از شورای المپیک آسیا رشد ورزش و ایجاد تسهیلات لازم برای ورزشکاران می باشد و به این منظور ما آمادۀ هرنوع همکاری هستیم. وی افزود که  ورزش باعث ایجاد وحدت میان ملت ها میشود.
رئیس جمهورغنی از رئیس شورای المپیک آسیا بخاطر افتتاح رسمی مسابقات بین المللی آسیایی در ترکمنستان تشکر کرد. وی از موفقیت و نیز کسب مدال ها توسط ورزشکاران افغان در این مسابقات ابراز خرسندی نمود و برای ورزشکاران مسابقات متذکره آرزوی موفقیت کرد.
محمداشرف غنی افزود که ما در نظر داریم برای رشد ورزش افغانستان بودجۀ اختصاص دهیم و پلان چهارسالۀ را ترتیب نماییم. وی از رئیس  شورای المپیک آسیایی خواست که به منظور ایجاد مجمع شورای ملی المپیک، ایجاد راه کار و برگزاری انتخابات شفاف هیئتی را به کابل بفرستد و حکومت آماده هرنوع همکاری دراین بخش است. وی بر بی طرفی ورزش نیز تأکید کرد.
شیخ احمد الفهد الصباح از توجه خاص رئیس جمهورغنی نسبت به رشد ورزش و نیز تخصیص بودجه بخاطر اشتراک ورزشکاران افغان در مسابقات بین المللی آسیایی عشق آباد تشکر کرد.
وی گفت که پس از ختم مسابقات آسیایی بین المللی در ترکمنستان، هیئتی از شورا المپیک آسیا جهت ایجاد مجمع شورا ملی المپیک، راه کارها و فراهم نمودن زمینۀ انتخابات به کابل سفر خواهد کرد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا