اقتصاد

قرارداد لین انتقال ۲۲۰ کیلوولت برق از ننگرهار به کنر امضاء شد

کابل/ ۲۱ثور/ باختر
در حضور داشت محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، قرارداد لین انتقال ۲۲۰ کیلوولت برق از ننگرهار به کنر میان داوود نورزی رییس د افغانستان برشنا شرکت و رامیش کمار معاون شرکت KPTL امضاء شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ در مراسمی که به این مناسبت دیروز از طریق ویدیوکنفرانس انجام شد، ابتدا داوود نورزی رییس دافغانستان برشنا شرکت صحبت کرد و با تشکر از توجه رییس جمهوری به خاطر برق رسانی به تمام نقاط کشور، گفت که پروژۀ لین انتقال ۲۲۰ کیلوولت برق از ننگرهار به کنر در زمان تعیین شده به پایۀ اکمال خواهد رسید. 
پروژه متذکره ۳۰۰ میگاوات برق به هزینۀ ۲۹.۹ میلیون دالر در دو سال کاری تکمیل خواهد شد که بیشتر از ۳۰ هزار مشترک رهایشی، صنعتی و تجارتی از برق آن مستفید خواهند شد و همچنان یک دهلیز برق به نورستان نیز از طریق این لین، گشوده می شود.
رییس جمهوری در این مراسم از کارمندان شرکت برشنا به خاطر این که با تلاش های شبانه روزی شان برای مردم کشور در مرکز و ولایت ها برق رسانی می کنند، تشکر کرد و ابراز آرزومندی کرد که کارمندان زخمی این شرکت به زودی صحت یاب شوند.
رییس جمهوری گفت که فرزندان مردم بزرگ کنر در خط مقدم دفاع از وطن و مردم قرار دارند و از این که برق زیربنای زیربنا است، بناً طبق وعده، کار لین انتقال ۲۲۰ کیلوولت برق از ننگرهار به کنر آغاز و به مردم این ولایت برق خواهد رسید.
وی افزود که کنر مهد نابغۀ شرق سیدجمال الدین افغان و زادگاه نویسندگان برجسته همچون سید بهاوالدین مجروح است و همچنان دریای این ولایت از افتخارات افغانستان است که مدیریت آن در حال اجرا است.
محمد اشرف غنی درکنار تبریکی به داوود نورزی که در شرایط خاص مدیریت مهمترین شرکت ملی را پذیرفت، از مسوولان شرکت برشنا خواست تا در تولید برق نقش برجسته به بخشی خصوصی بدهند و همچنان در استفاده از انرژی بدیل گام های اساسی بردارند.
وی با بیان این که توزیع برق باید عصری و با شرایط قرن ۲۱ عیار شود، گفت که بل برق را قابل پیش بینی بسازید، ضایعات برق را مدیریت اساسی کنید و امیدوارم پروژه های برق رسانی به تاخیر نه افتند.
رئیس جمهور از کارنامه های داکتر تتسو ناکامورا به خاطر این که دریای کنر را در خدمت مردم قرار داد، یادآوری کرد و گفت: با انتقال ۲۲۰ کیلوولت برق از ننگرهار به کنر؛ پوهنتون، شفاخانه و کنر جدید روشن خواهند شد و همچنان شاهد پیشرفت در زمینۀ دانش، زراعت و معادن خواهیم بود.
رییس جمهوری در اخیر سخنانش از بانک انکشاف آسیایی تشکر کرد که بخش عمدۀ کمک هایش به افغانستان بلاعوض است. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا