گزارش ها

حضور سنگین شهروندان پاکستان و کشور های دیگر در کنار داعش در افغانستان !

کابل    باختر    ۱۳    سنبله 
اخیر دو عضو پاکستانی گروه داعش در ننگرهار، خود را  تسلیم نیروهای دولتی نمودند و از حضور دهها شهروند خارجی دیگر در کنار این گروه در افغانستان سخن گفتند.
به گزارش اژانس باختر تسلیم شدگان  صدیق‌الله و سجاد نام‌ دارند که باشندگان خیبر ایجنسی و از مناطق قبائیلی اند ،آنها چهار سال قبل با گروه داعش یکجا شده بودند و تحت رهبری حافظ سعید فعالیت داشتند اند،این دو از جنایات و فجایع یاد کردند که داعشی ها در برابرش افغان ها انجام داده اند .
افراد تسلیم شده می‌افزایند که از گروه داعش ماهانه معاش دریافت می‌کردند آنها واضح ساختند که در کنار پاکستانی هاشهروندان کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، آذربایجان، اعراب ترک  ها ٬ چیچنی ها زیر نام داعش در افغانستان مصروف قتل وویرانی اند.
تسلیم شدگان  همچنان گفتند که رهبری داعش در افغانستان را شهروندان خارجی وبه صورت خاص پاکستانی ها به عهده دارند.
این گفته ها در حالی بیان میشود که به تازه گی یک شبکه تلویزیونی در افغانستان  تصاویری را به نشر سپرد که نشان میداد یک گروه از شهروندان بنگله دیشی از مسیر پاکستان وارد یک بخش از ولایت ننگرهار شده تا در کنار داعش علیه مردم افغانستان بجنگنند.
این بنگله دیشی ها حضور شان را درافغانستان جهاد در برابر خارجی ها  عنوان کرده اند در حالیکه این نیروها افغان و مردم این کشور اند که  از سوی داعشی هاآماج قرار میگیرند .
باید گفت که منابع متعدد از انتقال داعشی ها از سوریه  وعراق به افغانستان از مسیر امارات متحده عربی و کراچی به افغانستان سخن گفته اند ، استخبارات مرکزی روسیه هم  این مساله را بازگو نموده است .
حرف از حضورداعش در افغانستان آنهم در اداره و مدیریت شهروندان پاکستانی درست زمانی مطرح میگردد که به تازه گی چهارمین رهبر داعش در افغانستان  در یک عملیات هوایی درکنر کشته شد .
از میان چهار رهبر کشته شده داعشی ها در افغانستان سه آن شهروند پاکستانی بوده است .
آگاهان سیاسی و کار شناسان نظامی در افغانستان میگویند که مدارس دینی پاکستان مکان عمده سرباز گیری داعشی ها و طالبان برای جنگ و جهاد ساخته شده در افغانستان است مدارس که در اصل از سوی ادارات استخباراتی پاکستان در پوشش مدارس دینی ایجاد شده اند که هدف اصلی آن رنگ و بو بخشیدن دینی به جنگ افغانستان است
حرف از حضور داعشی های پاکستانی در افغانستان زمانی مطرح میگردد که از حضور صدها شهروند پاکستان در جنگ غزنی و کشته شدن  بیشمار از آنها در این جنگ ٬حرف های زیادی  در رسانه های پاکستان  زده شد و سیاسیون آنکشور از مقامات کشور شان خواستار وضاحت حضور پاکستانی ها در جنگ غزنی شدند
حرف از تسلیم شدن این دوپاکستانی زمانی مطرح میگردد که از کشته شده چند  جنرال آنکشور در جنگ های فراه و سرپل اطلاعات در رسانه های پاکستانی  منتشر شد.
همه اینها نشان میدهد که حضور شهروندان پاکستان در جنگ های افغانستان یک برنامه دقیق استخباراتی است که در آن ادارت خاص آنکشور نقش دارند نه یک ملا و یا مدرس ساده یک مدرسه دینی.
داعش در افغانستان جنایات زیادی را مرتکب شده ٬ جنایات بالاتر از جنایات جنگی.
بهتر است که مسوولان اعترافات این دو جانی داعش را که چهار سال تمام علیه مردم ما دست به جنایت زده اند رسانه یی سازند و در نهایت آنها راتسلیم دادگاه لاهه بدارند  تا جهان بداند که داعش یعنی پاکستان.
باید گفت با وجود ارائه اسناد  و شواهد زیاد حکومت پاکستان حضور شهروندان خود در کنار داعش را نمی پذیرد که این میتواند فرار از واقعیت باشد ضمنا نشان میدهد که حکومت پاکستان در قبال شهروندانش احساس مسوولیت نمیکند.    تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا