جامعه

سه پل وشبکه های آبرسانی درغور به بهره برداری سپرده شد

فیروزکوه باختر  11 قوس
بیش از یک هزار وسه صد خانواده درولایت غور از مزایای اعمار سه پل وتمدید شبکه های آبرسانی درآن ولایت مستفید شدند .
انجنیر محمد شفیق وکیلی آمر برنامه های ریاست احیا وانکشاف دهات  ولایت غور به آژانس باختر گفت: این پروژه ها که شامل  سه پل موتر رو که از پانزده  تا بیست متر طول  دارد درقریه  های نوجنگل  ، جوی بدل ودهن باریکک ولسوالی لعل و سرجنگل  به بهره برداری سپرده شد.
به گفته  منبع،  این پروژه ها از سوی شورای انکشافی  ولسوالی  لعل  وسرجنگل  عملی  شده و بیش از یک هزار وسه صد خانواده  از تسهیلات آن بهره مند گردیده است .
وی افزود که این پروژه ها اضافه از هفده ملیون افغانی از بودجه برنامه انسجام ساحوی  وزارت احیا و انکشاف دهات هزینه برداشته است .
عبدالرحیم یکتن از موسفیدان محل گفت که قبلا پل موتر رو در ساحه وجود نداشت  آنها  از دریا با مشکل  عبورمیکردند  و زمانی که سطح آب بلند  میشد مجبور  بودند که نیم ساعت پیاده از طریق  دیگر به سوی  دریا بروند.
وی علاوه کرد که اکنون با ساخت این سه پل  سهولت لازم برای مردم  مهیا گردیده است .
مسوولان ریاست احیا وانکشاف  دهات غور  میگویند که تامین آب آشامیدنی  صحی ، شامل دو شبکه آبرسانی ،اعمار  دو ذخیره به ظرفیت مجموعی هفتادمتر مکعب آب بوده  وبیست شیردهن نیز نصب  گردیده است .
قابل یاد آوریست که از شروع سال تاکنون بیش از دوهزار وسه صد خانواده درولسوالی  های دولتیار ، لعل وسرجنگل  وفیروز کوه مرکز غور از پروژه های آبرسانی در حالی  مستفید میشوند که آب را از فاصله  های دور  ذریعه حیوانات انتقال  میدادند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا