صحت

نحوه عرضه خدمات شفاخانه های خصوصی و دولتی دشت برچی بررسی شد

کابل 23حوت باختر
دوکتور فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه شب گذشته از شفاخانه های دولتی وخصوصی ناحیه سیزدهم ساحه دشت برچی شهر کابل بازدید نموده و نحوۀ عرضه خدمات صحی این شفاخانه ها در مطابقت به معیارات، مورد بررسی قرارد.
به اساس معلومات دفترروابط عامه وزارت صحت عامه به آژانس باختر، دراین بازدید که وزیرصحت عامه کشور را شماری از وکلای گذر، علما، واهالی منطقه نیز همراهی میکردند، دوکتورفیروز،  کار و فعالیت شفاخانه های خصوصی معالجوی وطن، 24ساعته صحت، سردارکائینات، وهمچنان شفاخانه های دولتی صد بستر وپنجاه بستر آن ساحه  را به صورت جداگانه و بدون اطلاع قبلی از نزیک مشاهده و بررسی نمود. نبود پرسونل کافی، نبود معیارات لازم، عدم رعایت نظافت، مشکلات نوکریوالی، عرضه خدمات بی کیفیت و عدم رسیده گی لازم به مریضان از جمله موارد بود که از سوی وزیر صحت عامه در این شفاخانه ها مورد انتقاد قرار گرفت.
همینگونه وزیرصحت عامه به مسولان تعدادی ازشفاخانه های خصوصی که فاقد معیارات عمل میکرد هشدارد داد تا معیارات لازمه را در شفاخانه به اسرع وقت عملی نماید و در غیر آن فعالیت آن شفاخانه متوفق خواهد شد.
وزیر صحت عامه در این بازدید به وکلای گذر و اهالی منطقه وعده سپرد که تلاش های لازم را بخاطر تکمیل کار اعمار شفاخانه جناح دشت برچی به خرچ میدهد تا در آینده بگونه یک شفاخانه استندرد  در سطح منطقه، خدمات باکیفیت صحی را برای مردم افغانستان عرضه نماید.
دوکتور فیروز حین بازدید از شفاخانه های صد بستر و پنجاه بستر دولتی ساحه دشت برچی، با موظفین و دو کتوران آن درباره بهبود کاری آن شفاخانه ها بحث و تبادل نظر نموده، ضمن استماع مشکلات کاری آنان، هدایات مقتضی را درخصوص رفع کمبودی ها وکاستی های شفاخانه های مذکور رایه نمود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا