۱۰۰ روز

سخنگوی وزارت داخله: ستادهای انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری باید با پولیس در هماهنگی باشند

کابل باختر/ 21/ دلو
درحالیکه پیکارهای انتخاباتی درکشور وارد نهمین روز خود شد مقام ها دروزارت امور داخله بار دیگر از نامزدان ریاست جمهوری میخواهند که برنامه های شان را با پولیس هماهنگ سازند تا کدام مشکل امنیتی بروز نکند.
به گزارش آژانس باختر ، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله که امروز دریک نشست خبری درکابل سخن میگفت باردیگر از تدابیر ویژه امنیتی درخصوص تامین امنیت پروسه انتخابات یاد آورشد و از نامزدان درانتخابات ریاست جمهوری خواست تا غرض تامین امنیت ، برنامه های شان را با پولیس هماهنگ سازند .
این فراخوان درحالی تکرار میشودکه دو روز قبل یک عضو ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله نامزد ریاست جمهوری در ولایت سرپل هدف قرارگرفت و کشته شد .
به گفته صدیقی حاجی یاسین که گفته میشود عضو ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله درولایت سرپل است بدون هماهنگی با پولیس ،او میخواست که ازسرپل به ولایت بلخ بیاید که درساحه ولسوالی کوهستانات سرپل ازسوی مردان مسلح هدف قرار گرفت.
صدیقی گفت، در پیوند به این قضیه شخصی به نام قاری سمیع که یک مجرم متکرر میباشد و با طالبان در ارتباط است ازسوی پولیس گرفتار شده است.
باید گفت که برادر حاجی یاسین در صفوف پولیس محلی در زادگاهش خدمت میکند.
سخنگوی وزارت امور داخله از نامزدان ریاست جمهوری خواست تا نام نویس اعضای ستاد انتخاباتی شان را درمرکز و ولایت ها دراختیار پولیس قرار دهند تا پولیس غرض تامین امنیت آنان اقدام کند.
وی همچنان یاد آورشد که درجریان سه هفته گذشته 323 مرکز جدید رای دهی ازسوی کمیسیون انتخابات به آن وزارت معرفی شده است تا داخل پروسه امنیتی گردد، از این جمله تنها شش مرکز آن غیر فعال بوده مگر پولیس برای تامین امنیت شش هزار و هفتصد و چهل و هشت مرکز دیگر آماده گی دارد.
درهمین حال جنرال محمد ظاهر قوماندان امنیه ولایت کابل دررابطه به چگونگی تامین امنیت پیکارهای انتخاباتی به خبرنگار آژانس باختر گفت: پایتخت کشور جائیکه ستادهای انتخاباتی درآن مرکز دارند بیشتر از هر نقطه دیگر مورد توجه شبکه های استخباراتی است، مگر پولیس با جدیت تمام از پروسه انتخابات حراست می نماید.
دو انفجار اخیر انتحاری که در کابل یکی درمقابل رستورانت لبنانی ها و دیگر در برابر موتر عمله اردوی ملی رخ داد جز برنامه های بود که برای بی ثبات ساختن اوضاع در کابل طراحی شده بود.
جنرال ظاهر میگوید، پولیس با جدیت کار میکند تا وقایع مشابه تکرار نشود او از پاره مشکلات امنیتی در سروبی یاد میکند مگر تاکید دارد که در سایر واحد های اداری کابل مشکلات امنیتی وجود ندارد و هیچ مرکز رای دهی در کابل مسدود نخواهد بود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا